پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
آخرین اشعار ناب امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
|
انگار نه انگار
دل رفـت و جـوانــی سـپـری شـد ره ِ ایـن کار
دل بـی تـو به تـنـگ آمــد و انـگـار نـه انـگـار
دیــدی چـو نشستم سـر ِ راهـت پــُر ِ احسـاس
پـنـهان شـدی از دیـده ی ِ خـاکـی که شوم زار
بـد مـسـت ِ نگاهـت شــده ام ، هـیـچ نـدانـی؟
عـیـبـم مکـن ، آری شــده ام چـشـم ِ تو بیـمار
کِــــی ســاحـــل ِ آرامـش ِ شـن را طـلـبـیــدم؟
حـاشـا ، مکـن ایـن ظلم و تو مغروق نگه دار
بــا چـشـم ِ تـو، دریـا نفسی تـازه نموده است
یـکـبـار دگــر جـلـوه نـُمـــا ، پـرده بکش ، یار
نـزدیـک ِ قـنـوتـم نـگـهـت کـــَنــدی و رفـتــی
ســجّـاده گــروگـان شــده ، افـتــاده بـه انـکـار
سـجّـاده ی ِ دل ، نرگـس ِ مخمـور ِ نجات است
مـعــراج ِ دل آن ســلــســله مـژگـان ِ پـدیــدار
یاربّ ، ز تو این تـُرکِ غزل گوست،سخن سنج
حـنّـانـه شـدن بهتـر از ایـن صـحـبـت و گـفـتـار
**
مطلوبی(سخن سنج تبــریزی)
از کتاب ِ یک عشق در صد غــزل
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.