جمعه ۲۵ آبان
با نامه ی تا نخورده ی عشق شعری از حسین دلجویی
از دفتر بخاطر چشمانش نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ۰۱:۴۱ شماره ثبت ۱۵۲۷۵
بازدید : ۱۰۰۵ | نظرات : ۱۸۴
|
آخرین اشعار ناب حسین دلجویی
|
ای چشم بخون فشرده ی عشق
ای سینه ی غم فسرده ی عشق
بر توسن غم نشسته این دل
یک عمر بروی گرده ی عشق
یک عمر به راه او نشسته
درهای هوای غیر بسته
آواره دلی که گشت آخر
بیچاره و سر سپرده ی عشق
با اسب سپید مهربانی
جویای نشان بی نشانی
شیراز دلش فکنده برآب
دل داده به موج برده ی عشق
از دامن پر فراز البرز
از پهنه ی دلنواز البرز
تیری به نشان زخم آرش
باسینه ی چاک خورده ی عشق
رد کرده هزار چشمه ی ناز
بگذاشته صد کرشمه ی ناز
پوییده به عشق شعر حافظ
صد جاده ی ناشمرده ی عشق
یک عمر به ره غبار بودم
یک عالمه انتظار بودم
تا چشم سفید شد که آمد
آن شوخ سیاه چرده ی عشق
او عاشق مصرعی غزل شد
دلداده ی شربتی عسل شد
دلباخته گشت عاقبت با
یک مصرع شعر و خرده ی عشق
آمد به نهال جان ثمر داد
بر شهر شبم شور سحر داد
جان داد بر این دلم که عمری
انگار که بود مرده ی عشق
او مژده ی عشق و شور آورد
شهدی ز شراب نور آورد
در سعی و صفا مگر رساند
این نامه ی نانبرده ی عشق
آن چشم سیاه آمد امروز
رخسار چو ماه آمد امروز
سرزد ز فراز شرق البرز
با نامه ی تا نخورده ی عشق
=====
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.