جمعه ۲ آذر
با خدایت جور باش ( پند زلال ) شعری از ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )
از دفتر زلال نوع شعر
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ۰۰:۵۲ شماره ثبت ۱۴۵۴۵
بازدید : ۹۲۵ | نظرات : ۹۸
|
دفاتر شعر ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )
آخرین اشعار ناب ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )
|
بـا خدایت جور باش
خـوب حـلاّجی کـن و منـصـور بـاش
هـــر کجـا دیــدی کــــه بیـن رنـگهـا بیـگانــه ای
پنبه کن بر گوش و همچون کور باش
از سیاست دور باش
.
.
.
ایضاح ( جهت آشنایی با قالب های سبک زلال):
.
زلال فوق از نوع عروضی قافیه دار و با شروع ریتم موسیقییائی « فاعلاتن فاعلات » و با دخالت « فاعلاتن » می باشد:
.
فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلات
.
دقت:
.
فاعلاتن فاعلات
بـا خدایت جور باش
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
خـوب حـلاّجی کـن و منـصـور بـاش
فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
هـــر کجـا دیــدی کــــه بیـن رنـگهـا بیـگانــه ای
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
پنبه کن بر گوش و همچون کور باش
فاعلاتن فاعلات
از سیاست دور باش
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.