پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
آخرین اشعار ناب امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
|
در چشم ِ تو دیدم که سحر غرق ِ قیام است
چشمی که نبیند رُخ ِ خود حلقه ی دام است
چون مرغ ِ سخن در قفسی،بال و پرم ریخت
پرواز ِ مرا مژده بگو،گر چه سه گام است
از نفس رها گشتن و خود باوری از عشق
پـرواز چــو آمـد به پـرم،کـار تـمــام است
خودخواه نباش ای دل ِ غافل که زمان رفت
شمشیر سخن زنگ زند تا به نیام است
آسـوده نخوابید به شب،خواهر مرگ است
اندیشه ی ِ شب،جوهر ِ تدبیر و کلام است
هر جرعه ی مستانه نماز از دل ِ صبرست
شبها به نظر خواب ِشرابی دل ِ جام است
باید ز امیــــری بکـَـنم دل ،پُر ِ خاک است
خورشید نخوابیده به خود،عین ِ پیام است
من مانده ی ِ تفسیر خودم در شب ِ اسرار
هر دل که سخن سنج نباشد لب ِ بام است
مطلوبی(سخن سنج تبــریزی)
جسارتا جهت اشاره ی وزن شعر
مفعولُ مفاعیل ُ مفاعیلُ مفاعیل
بحر هزج مثمن اخرب مکفوف مقصور
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.