( ! )
همه ی عرش بفرمان خدا سربه سر آذین شده است
ز تن حور و پری عطر دل و بوی خوش افشان شده است
همه آذینه ز فیروزه و الماس و زمرد و گران لعل و عقیق
و نگینی همه از لؤلؤ و مرجان که نگارین شده است
اَنبیا جمله به صف گشته به تهلیل و به تکبیر وجود
هفت شهر عشقِ افلاکی بِه آذین و چراغان شده است
( 2 )
آسمان گشته تکاپو : چه شده است ؟
همه پرسید خبرها : چه شده است ؟
نور باران ز شهاب است همه
گاه آغاز شکوفا شدن حق شده است ؟
آری آغاز شکوفا شدن حق شده است
مَلَک روح امین آذینه
پر و بالش همه رنگ
سبز و آبی و بنفش
رنگ آرامش دل
رنگ خدا
( 3 )
سفری در پیش است
ارمغانها همه زیبا و قشنگ
پیشکشها همه سنگین و گران
همه ذرات به تسبیح و به تقدیس جلیل
شعر و آهنگ و نوایی در گوش
مگر امشب : به زمین تابش رحمت شده است ؟
آری آری : به زمین تابش رحمت شده است
( 4 )
حور و پری
همه یاقوتی و مرجان جنان
همه شد گوش و نگاه
همه شادند و به راه
چه سماعی به وجود
همه شکرند و سجود
جن و ابلیس و بَدان ؛ گو همه افسون شده است
در هراس از وحی حق ؛ بین چون شده است
پرده ها از بهر چشمانش فرو افکنده شد
گیج گشته ؛ غوطه در ترس از نزول دین شده است
( 5 )
ناگهان روح اَمین بال گشود
و ملایک همگی بال گشود
شاهبالان همه پرواز نمود
بالها خوش آهنگ
و ندا با خود داشت
همه از وَجد و سُرور
( 6 )
:: بال و پر تا که زدی : گوش شنید ::
سخنی تازه و نو
......................
::: نیست جز اوی خدای :::
::: و محمد (ص) نبی مرسل اوست :::
::: غایت لطف خداست :::
در خیالم بعثت این سان در سما آغاز شد
گوش جان پر از سماعی خوش نوا آواز شد
شادباش و دست افشان ؛ پایکوبان و سماع
شور شو هنگامه شو ؛ با زخمه ها همساز شد
گر که ساز جان هم آوایِ نواهایِ سما
شبنم شادی بیفشان ؛ غنچه ی دل باز شد
گل چو در دلها شکوفا : باغ پیرایی نما
از گل روی محمد (ص) گلشن دلها همه فرناز شد
( 7 )
شرف و عزت انسان که میان سال بتی بود زمین
همه گفتا که همین مرکز پرگار وجود است امین
گوشه ی خلوت و دنج ؛ غار حرا ؛ در سحر است
بشنیدی که بخوان : گفت ندانم ز کجا : بی خبر است
گفت خوان : با نام الله که او خالق هستی و سپهر
خالق ارواح گیتی ؛ خالق نون و قلو بوده ز مهر
خوان ز : اَلحمد آن مثانی سبع و گو تهلیل حق
این چنین آغاز بعثت در زمین بودی به حق
.....................................................
فرخنده مبعث خاتَم الانبیا و رحمةٌ للعالمین حضرت محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلًم بر همگان شادمانه باد
16 / 3 / 92