پنجشنبه ۱ آذر
یه کاری نکن شعری از علیرضا صانعی
از دفتر ردپای سایه ها نوع شعر ترانه
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۸:۲۳ شماره ثبت ۱۳۲۸۴۶
بازدید : ۱۱۸ | نظرات : ۹
|
آخرین اشعار ناب علیرضا صانعی
|
یه کاری نکن تا پشیمون بشم
از این فرصتی که تو رو دوس دارم
اگه از دستم بدی شک نکن
تو رو من به حالِ خودت میذارم
به پامم بیوفتی نمیخوام که تو
یه ثانیه به من نزدیک بشی
برو وقتی میبینی حالم بده
به من بهتره دیگه نزدیک نشی!
منوتو به هم قول دادیم یه روز
اگه بینمون بحث و دعوا بشه
یکی از ما باید کوتاه بیاد
تا عشقی که داریم زیبا بشه!
نگو باشه هر چیزی که تو بگی
عزیزم منوتو عینِ همیم!
تو هم حق داری شکایت کنی
همونجوری که ما دوتا آدمیم!
علیرضا صانعی ✍️
آخرین ترانه ی تابستان ۱۴۰۳
|
نقدها و نظرات
|
عرض سلام و احترام خدمت شما مخاطب گرامی
این ترانه رو خیلی ساده نوشتم و درسته اصلا وزن عروضی رو خیلی جاها رعایت نکردم. میتونم بگم چیزی که توی دلم بوده رو یهویی نوشتمش و خب این ترانه جزء ترانه هایی نبوده که بخواد حتی توی کتابم روزی چاپ بشه. فقط برای آزمایش و خطا فرستاده شده که شما به تک تک جزئیات اشاره کردید. خیلی ممنونم از نظر کارشناسی شده ی شما مانا باشید🌹🌹🌹 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
از اونایی که حجترو تمام میکنه ولی تهش یه نرمشی هم هست که خیلی تند نرفته باشععع...
این از محتوا...😎
حالا وزنش...
نمیدونم شما خواستید ترانهای بنویسید تکیه بر وزن هجایی که این مدلی شده یا نههه میخواستید تکیه بر وزن عروضی باشععع ولی بازنگری نکردید تا وزنی سالم داشته باشه...
سر همینم بعضی مصرعها روان نبود...
حالا چرا میگم وزن عروضی
چون اکثر مصرعهاتون رکن فعولن رو داره
مثلاً مصرع اول شده
فعولن فعولن فعولن فعل
که خیلی خوش وزنه و روی ریتیمه و انتظار داشتم همه بر همین وزن باشن
ولی مصرع دوم دوست دارم ریخته بهم
شده چهار بار فعولن
یا مثلا مصرع
اگه از دستم بدی شک نکن
اگه قبل دستم یه هجای کوتاه بود وزنش میشد وزن مصرع اول...
اینجا هم دستم خرابکاری کرده
یا «یه ثانیه به من نزدیک بشی»
قبل نزدیک یه هجای کوتاه کم داریم و بعد نزدیک یه هجای کوتاه زیادی...
و همینطور الی آخر...
تمام حرفم اینه درسته ما ترانه تکیه بر وزن هجایی داریم (که اینم خوش وزنه... حالا واسه شما خیلی روی ریتم نبود) ولی وقتی شما میتونید با وزنی سالم شعر بگید که خوشآهنگتر باشععع چرا این کارو نکنید؟
اگه جای شما بودم حتمنی یه ویرایش میزدم و همه مصرعهارو بر پایه وزن مصرع اول میکردم...
در کل خوشم اومد ازش
درود بر شما
موفق باشید