جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر لیلا اسدی (میس قلم)
آخرین اشعار ناب لیلا اسدی (میس قلم)
|
شب شد و خانه پر از تاریکی
چشم ِ فانوس
دل ِ خانه ی ما را
پر کرد
نغمه ی زنجره ای
گوش ِ سنگین ِ فلک را
کر کرد
پدرم می خواند
غزلی از حافظ
و عروسک شده مات ِ نگهش
چشم من خورده گره
به سر ِ پلک ِ دو چشم پدرم
مادرم در تن ِ پیراهن ِ گلدار ِ پدر
سوزن زد
که کند تنبیهش
و سماور چه غریبانه
به دامان ِ خودش
اشک می ریزد
و با حرص
تقلا دارد
که کند رنگ
دل ِ قوری را
یاکریمی بغل ِ پنجره پنهان شده است
که کند گوش
غزلواره ی ما
و برادر سر خود را چرخاند
تا ببیند چه کسی
دستِ دیوار ِ ترک خورده ی ایوان را بست
خواب
در چشم ِ پدر جا خوش کرد
بین ِ مژگان ِ تر ِ خواهر ِ من
می خندد
پشت ِ گیسوی ِ حنا بسته مادر
کز کرد
و کمی بعد
میان ِ تشک ِ من خوابید
خوش بخوابی
شب ِ خوشبخت
که من بیدارم
اگر از چشم ِ خمارت
خواب ِ خوش می گذرد
برسان از من ِ دیوانه
درودی به ادب
گو که من
منتظر ِ وصلت با او هستم
من و دل
منتظر ِمهمانیم
|
نقدها و نظرات
|
درود بر شما سپاسگزار مهرتان 🙏🏼🙏🏼 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.