خواندنِ این شعرجُرم است
لعنت برآنهایی که دین را به لجن میکِشند
لعنت برآنهایی که خود شارعند ،
رود عظیم دین را ، سوی تجن* میکِشند
دائماً درمحاسبات دزدی اند
درصدِ ارتشاءشان برایشان مهم است
همه را ، به چند چند میکِشند
ظاهراً به اسمِ امت ،
باطناً بهر عمه ت ،
حق الناس را بُردی ؟
بالماسکه ات را رها کن ریاکار !
لعنت برآنهایی که مام وطن را ،
سوی هچل میکِشند
لعنت برآنهایی که رَوَندِ توسعه ،
به سعی شان ابترست ، چهارچرخ آنرا ،
به سمت و سوی ، پنچر میکِشند
لعنت برآنهایی که ، اینهمه مردمان را
بسوی خوردنِ ، قهوه ی قجرمیکِشند
میثمِ تمّارها یکریز رصد میشوند
برای دارزدن شان ،
بصورتِ لینچ ، بالای شجرمیکِشند
یه مُشت وحشیِ نامرد
که آخرهمه چیز را ، به فشل میکِشند
فکرکنم با اینهمه استحاله ،
اَدَسر باید ، آغاز نمود کار را ،
زیرا اگر با اینها باشد همه چیز را ،
به عصرِ حجر میکِشند
*تجن = نهری که از رود جدا کنند ( فرهنگ معین )
بهمن بیدقی 1403/6/19
سلام و عرض ادب
من جز جملهی (( لعنت الله علی قوم الظالمین )) که در قرآن به صراحت آمده ؛ آن را هم با هزار دلهره می خوانم چون ممکن است خداناکرده زبانم لال ناخواسته یا نادانسته حتی به اندازه ذره ای شامل خودم هم باشد ؛ بالاخره ظلم گریبان انسان را روزی می گیرد حالا از هر نوعی که باشد ؛ بدترین ظلم ها بداندیشی ومنفینگری و توهین و افترا و دروغ و چپاولهاست.
اللهُ فَطَرَنی فهو سَیَهدین .
هرگز کسی را لعنت نمیگویم چون از عواقبِ آن می ترسم 😔 و توصیه ی معصومین (ع) است که هیچ کسی را تاحد ممکن لعنت نگویید مگر به اندازه ی اَدای ذکری که در قرآن آمده است . بلکه به جایش دعا میکنم اگر چنین اشخاصی درصورتِ امکان از سوی خدا هنوز روح شان دارای نورِ قابل هدایت بود ؛ خدا خودش هدایت شان به عاقبتبخیری گرداند و یا اگر نه که باز خودِ یگانه خدا انتقام از اهلِ جور و طمع و هر نوع بدی و گمراهان خواهد کشید به موقع و با صلاحدیدِ خودش .
به نظرم آزار رساندن به روحِ خویشتنِ خویش و دیگران به وسیله ی کلماتِ ناجور و منفیِ صِرف ، خودش نوعی ظلم در حق ِ خود و دیگران است .
حق الناس چیزِ کمی نیست ؛ شوخی هم نیست.
خدا خودش دنیاها و آخرعاقبتِ همگان را بخیر گرداند و
دستِ ظالمان را از دنیاها کوتاه و بُریده سازد الهی آمین
سلامت و دلشاد باشید و سربلند