همه چیزریخت بهم
آوازه ی آواز،
به آسمان رفت
یکایکِ دیوهای محاسباتی ،
درپیِ محاسبان رفت
به ظاهر آن عدلخانه ،
بدنبالِ غاصبان رفت
کمیسر را دیدم ،
بدنبال پاسبان رفت
یه زخمی دیدم که پاش ،
بدنبال پانسمان رفت
قمردرعقرب شده بود دنیا به تکرار
دادِ زخمی را شنیدم ،
به آسمان رفت
انگار الکل کارِ خود را کرده بود
انگار دنیا ، درکل ، کارِ خود را کرده بود
چنگیز خود یه خصم بود ،
اما
نمیدانم برای عدل ،
یا به تکرار برای ظلم ،
دنبال مخاصمان رفت
زارع وقتی داس خود را روی دیوار ندید ،
مجنون وارمیگفت : اِی وای داسمان رفت
رشدِ گندم گفت : اِی وای رازمان رفت
وقتی هیچ سازی شنیده نشد از ماه
با نبودِ داس ، ماه گفت :
ای وای سازِ مان رفت
شاید سوی سازمان رفت
سازمان ،
تنها جایی بود که نظم ،
یه ذره دربین آن ،
پیدا نمیشد
همه چیز ریخته شده بود به هم
اردک میگفت غازمان رفت
نول میگفت فازمان رفت
اجاق میگفت گازمان رفت
شاه میگفت : شاهزاده ،
دنبالِ ملازمان رفت
لَوَند میگفت نازمان رفت
حتی ،
اسیر میگفت :
آن سلولِ خوش و،
دلبازمان رفت
اما امین الدوله دراین بین ،
ازهمه دلگیرتر بود
درمیان آنهمه ،
دولتیانِ ازخدا بی خبر میگفت :
همه چیز یکطرف این یکطرف :
ای وای !
ای وای !
بعد ازآن یاس ،
عزیزِ یاس مان رفت
شهادت مظلومترینِ عالم ،
امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد
بهمن بیدقی 1403/5/21
۲۸ صفر رحلت حضرت رسول اکرم صلیالله علیه و آله و امام حسن مجتبی (ع) بر جنابعالی و مسلمانان جهان تسلیت باد