سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 8 تير 1403
  • روز مبارزه با سلاح‌هاي شيميايي و ميكروبي
22 ذو الحجة 1445
    Friday 28 Jun 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      جمعه ۸ تير

      فقر

      شعری از

      افسانه احمدی ( پونه )

      از دفتر آرامش درون نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ ۴ روز پیش شماره ثبت ۱۳۰۸۳۵
        بازدید : ۲۸   |    نظرات : ۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر افسانه احمدی ( پونه )
      آخرین اشعار ناب افسانه احمدی ( پونه )

      هوای خوب را  بَن  می زند فقر
      به اندوهِ تو ،  دامن می زند فقر

      به جای ،  پروریدن ها و سبزی
      فقط آتش به خرمن می زند فقر

      زده صدها تَرک ،  بر زخمِ دلها
      شکستن در شکستن می زند فقر

      نباشد چاره ای ،  بر دردهامان
      رگ از رگ روی گردن می زند فقر

      به مردادی ترین حال و هوا هم
      به جان سرمای بهمن می زند فقر

      نکرده کم  ، نداری های ما را !
      سرِ هر چاک ، روزن می زند فقر

      به هنگام نبود و  تنگ دستی ؛
      دو گوشش ناشنفتن می زند فقر

      چنان با ضرب می کوبد زمینت
      تو گویی که تهمتن می زند فقر

      ضعیفت می شمارد، هر نفس را !
      به فرقت تیرِ آهن می زند فقر

      نه لبخند و نه شادی می شناسد
      غمت بر دل سپردن می زند فقر

      درختِ پر بهای  دانشت را ؛
      بَهایش شاخه چیدن می زند فقر

      برای کشتنِ درجا ،  به جانت ؛
      مسیری تازه حتمن می زند فقر

      نه علم! از فقر ، هـرگز پا نگیرد !
      هم آسایش ، هم ایمن می زند فقر
      افسانه_احمدی_پونه
      ۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      شاهزاده خانوم
      ۷ ساعت پیش
      درود پونه خانوم عزیز خندانک
      چه عالی و دغدغه‌مند خندانک خندانک
      آدینه بخیر خندانک
      ساسان نجفی(سراب)
      ۳ روز پیش
      درود بر پونه بانوی شعر ناب..
      زیبااااا سرودید..
      خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      محمد باقر انصاری دزفولی
      ۳ روز پیش
      سلامی گرامی
      بسیارعالی و زیباسرودی بود
      درودبر افکار نابتان بزرگوار
      خندانک خندانک خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      1