گلبهار
اینجا فقط گل نیست ، گلبهاره
به ابره بگو یکریز بباره
به درد بگو بِرِه که ، غمش وَباله
میای باهم بریم به پیستِ باله ؟
اونجا انگاردراین روزهای سرخوش ، فستیواله
بگو بازم سهراب بیاد دراین دنیای عاشق ،
که اون جَوونِ پاک ، خوش تباره
دلم دراینهمه بهار سرخوش ،
با آسمونا دیگه همجواره
صبرکن که یک امید ،
داره میاد ز آسمونا
با اسبِ پَردارِش همچون چاپاره
بیا بریم برقصیم با سروش ،
با او رقصیدنم چه حالی داره
ببند دَرِشو ! لعنت بر کاباره
دیروز کنارِ آیاتِ خدا بودم ، با یه ختمِ جزء
امروزمشتاق ترازدیروز، اومدم دوباره
همه کفرم وشِرکم به لطف یار، دیگه روبه زواله
چمن دراین گلستان ، یه لشکرِ پیاده ست
گُله درقالبِ لشکری سواره
اینهمه لشکرِ رنگی ، با کسی جنگی ندارند
اومدن عید رُو به جملگیِ ماها تبریک بگن
میخندن همشون بجای اینکه ،
غمها و دردها رُو قورت بِدَن
چقدر دنیا قشنگه
خصوصاً حالا که ، ماه رمضونه
بعدش این نور، نوری ست دگر که شّواله
شوالیه میشم کفر رُو، سَرِجاش میشونم
چقدرقشنگه به تنِ بچه ها ،
لباسای رنگی رنگیِ کوچولو، همه شون هم خوش قواره
میرم کنارفوّاره ،
تا روحم تازه تر شِه
با دیدنِ اخمو میدم به دستِ یک فقیر، کفّاره
ببخشید بِرَم ببینم آسمون ازمن چی میخواد
رعدش برای گوشم چون هَواره
سال نو مبارک
بهمن بیدقی 1402/12/28
عیدتان مبارک
بداهه ای تقدیم شما:
بهاری سبز و خرم آمد امروز
به دنبالش عیان شد عید نوروز
مبارک بادتان این سال پر شور
در آن سر حال و سالم باش و پیروز
خرم و تندرست باشید