صبر کنم دوباره تابشکندم به یاوه ای ؟
باز دل ِشکسته ام سر بدهد تلاوتی
از سازهای شکسته باز بخوانم حکایتی
یا نت های خونین ِ دلم سربرآرد شهادتی
با نیمه ای که گم شده از من چه رجعتی ؟
با این خیال ِ خواب ربوده چه طاقتی ؟
حال جواب ِ سکوت ِ مرا که می داند؟
شاهد بر دعوی دلم را کو اجابتی؟
این ترانه های حزین از کدام سو
سرمی دهم که پُر کند سرود ِ دهشتی
در سرای ِ دل ما این سان غرق شدن
رو به آن سوی تُهی را نهایتی
گفتند که دگر نامی از ما نمی برند
بر آن سفره گسترده به حرمتی
قال زدند و فریاد که نامش بیاورید
طعن ِ کدام کلام شما را زده کنایتی
از سازهای ِ شکسته باز بخوانم حکایتی
یا نت های خونین ِدلم سربرآرد شهادتی