پــرســیـــده مــلال و پــاســخــش دادم زار :
دلـخـوش به چـه هـستی ؟ بـه مـلال بـسیـار
تـوصـیـف خـودم را بـدهـم شــرح ، ایـنـبـار :
دلــخــوش بـه تــهِ پِـیـکـم و دود سـیــگـار !!
خشنود و خوشند چه خوشپسندان سرشار
نـاخـوش بـه فــروکـش شـدنـم چـون آبـشـار
بـامـداد هـمـه خـوابـنـد و یـکـی مـانْـد بـیـدار
مــن ؛ دلــخــوشِ خــلـوتــگــه شــبــهـای تــار
فــرمـان بــدهــد واژه بــه حـکـم خــودکــار :
دلـخــوش بـه نـوشـتــن بــشــوم ؛ ایــرج وار
مــا لاشــۀ گـــور حــســـرتـــیــم و اخـــطـار :
دلـخـوش بـه طــنـاب دورِ حــلــقـیـم و دار ..
حـکّــاکـی نـمـودم غــم خـویـش بــر دیـوار ..
بـشـکافـتــه و پــودر گـشـت و بـگـردیـد آوار
تـنـهـایـی ؛ تــن از پــای درآورد .. هــشــدار !!
تــنــهـایـی ، خــودم را بـه خــودم وا بــگــذار
دلـخـوش بـه امـیـد پـا بــرهــنــه ، بــســپـار :
" یک لنگـۀ کفش غـنیمـت اسـت در ریگزار "
پرسش ز جهان گشت کهچه یافتی زین دار؟
بــاز پــاســخ تــکــراری بـــدادم : " تــکـــرار "
دلخوش
یزدان_ماماهانی
آغازسـرایـش۹_۱۲_۱۴۰۲
پایانسرایش۱۱_۱۲_۱۴۰۲
مفعول_مفاعیل_فعولن_فعلن
_🎼🎸گیـــتار بـیتــــار🎸🎼_