دنیا خالی زعسل نمیشود
ای حیات !
ما را دگر به کجا می بری ؟
آیا بسوی آن پَری ؟
پَری میخواهم چه کار؟
بی یادِ آن خالق بسر نمیشود
بگذار که دنیا ،
رَوندش را هرچه سهل تر، طی کند
گیر مده به هرموضوع تا که آنرا تغییردهی
که حتی با ضرب و زور،
هیچ پسری ، دختر و،
هیچ دختر، پسر نمیشود
حتی با فرمان دادنِ فرمان ،
فرمان ، قیصر نمیشود
رفتارها ، پُر ز جسارت میشود !
برون ز یکریزِحصارت میشود !
پُر از خسارت میشود !
پُر ز رذالت میشود !
اما ز یادِ خالق ،
خالی این سر نمیشود
دنیایمان تلخ است میدانم ولیکن دنیا ،
هیچوقت ، خالی زعسل نمیشود
دنیامان میدانم گاهی کسل است
اما ماوراء ، هیچوقت کسل نمیشود
گناهمان گاهی ، به ذهنی ابلهانه ،
قِصِر درمیرود ،
اما ، هیچ حقیقتی بجزماوراء ،
برعذابش ، بسی مُصِر نمیشود
پس منتظرباش فردا را ببینی
دیدن هرگناهکار، به حالِ عشق وحال که ،
پایانِ خوشِ او وماحصل ، درآنهمه ماهِ عسل نمیشود
بهمن بیدقی 1402/11/18
پانزدهم شعبان سال روز میلاد خجسته قطب عالم امکان،
حضرت ولی عصر حجت بن الحسن علیه السلام بر همه شعیان جهان مبارک باد