پنجشنبه ۲۴ آبان
ماه ِ عاشقان شعری از رحمان لونی
از دفتر عاشقانه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۵۴ شماره ثبت ۱۲۷۱۴۰
بازدید : ۱۰۰ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب رحمان لونی
|
ماه مست از چهره ی مهگون تو شد در سماء ابر مست و قطره مست و آب مست و بحر مست
چشمه مست از انعکاس عکس تو شد بی قرار چشمه مست و چشم مست و سنگ مست و جوی مست
بوی تو چون پرکشید اندر فضای بوستان باغ مست و میوه مست و برگ مست و شاخ مست
دست تو چون برکشیده ناوک از مژگان ِ مست تیر مست و باد مست و نیزه مست و اسب مست
چون به فتراک تو در بند آمده آهوی مست شیر مست و نعره مست و جنگل ِ بیدار مست
پای چون بر سینه ی ساحل نهی ، از شوق ِ تو موج مست و ماهیان و آب دریا مست ِ مست
پرتو رویت چو از زیر نقاب بُگشاد پَر رقص سیمرغ و فغان بلبلان از شوق ، مست
طُرّه ی مویت چو در مجلس نموده جلوه ای سیم ساقِ عاشق ِ ساغر به کف بنموده مست
در میان مجلسِ دلدادگان، از روی تو پیر مست و جام مست و ساقی و پیمانه مست
گر به جنّت بال بُگشایی ، ز بوی عطر تو جان ِ جنّت مستِ مست و حوض مست و حور مست
" هیچکس در من جنونم را به تو باور نکرد " 1 جان ِ من مست و جهان مست و جنونم مست ِ مست
رحمن لونی 5/10/1402
پ ن 1 : مصرع از احمد امیرخلیلی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود