سلام از یکایک شما استادانِ عزیز که عین ملائکه است دلِ نازنینتان و حضورِ حامی و باصفایتان در معیّت نقادان ِ سایت که مشوّقید و قوت قلب برای ایشان و برای این خواهر کوچک تان به ذرّه پروری هایتان و برایم یادآور آیه ۷۵ سوره زمر هستید به زلالیِ محبّت تان
از همگی تان بی حد سپاس
روح جدّ عزیزتان اگزوپری شادبادآآ آبجی شاهزاده بانوی شوخطبع و مهربان
مدتها بود که نخندیده بودم وجداناً
تشکر
و اینکه اعدادِ تورکی بویژه از شماره ی دَه تا بیست عالی اند و باحال و از لحاظ ریشه شناسیِ کلمات هم کم نظیرند واقعاً در میان زبان های دنیا
مثلاً : ( اُون دُوک کوز ) یعنی نوزده
اُون دُوک کوز مین سیپاس آبجی شاهزاده بانو
- تشکر آقای آزادبخت و همچنین آقای اکرمی گرانقدر آره واقعاً حق باشماست قواعدِ زبانی طنابِ دارِ شاعرند گاهی
ولی بحثِ ساختمانِ کلمات و تکواژها خودش واسه خودش عالَمی دارد قشنگ و دلپسند
سپاس آبجی نیلوفر عزیزم
خواهر پرسپولیسی بامرامم بانوآرامش جان
افسانه بانوی زیباسخن و نازنینم
- غزلی زیبای زیبا در بحر هزج مثمّن سالم .
نازنین خواهرم الحق شما مضمون پردازیهای عالی و سنجیدهکلام
و ترکیبات و استعارات منحصربفرد و نَغزی برای محتوای
دلسرودهها و تغزّلهای غنایی و ارزشمندتان با درونمایهای ژرف دارید.
چقدر ناب و ظریفاندیش می نگارید .
- زبانِ شعرتان امروزی و مردمپسند با کارکردی قَوی و مآثرسوی است .
- آرایه های ادبی را خوب می شناسید.
- فقط به لحاظِ ساختارِ قوافی بیشتر دقت نمایید .
- واژه ی (دار) در قوافیِ غزلِ زیبا و غمگینِ شما اغلب در برآیندی کلی
جزوِ حروفِ الحاقی و حتی ردیف محسوب می شد اگر
تا آخر حضورش در غزل تان درست حفظ می شد.
- طلبکار / بدهکار/ خریدار / گِلهدار/ نگه دار /
- طلب و بدهی و گِله و نگه و خرید ، همگی در کنارِ دار
وقتی هستند ؛ تجزیه پذیرند .
- باهم همقافیه نیستند و حرفِ رَوی شان نیز متفاوت است .
- در اختیارِ قافیه ، اساسِ کار بر اصلِ واژهی قاموسی
آوردن است نه مشتق ، نه مرکّب ، بلکه فقط واژهی بسیط .
- لطفاً حضورِ کلمات تکراری مثل ( من / جان / شب و ... ) را بکاهید .
- از صورِ خیال در طول ِ شعر ، بیشتر بهره مند باشید .
- مثلاً کتاب ( صورخیال در شعرفارسی از دکتر شفیعی کدکنی) را اگر قبلاً
خواندید این بار ، بادقّتی بیشتر مطالعه نمایید .
در کُل ناب و با مفاهیمی شایانِ توجّه و دلنشین می نویسید.
گرچه به جهت ضیق وقت خلاصه و سریع نوشتم
ولی بااجازه تیک نقد را می زنم.
شما قلمی شیدا و ارتقاپذیر تا بیانتهای سربلندیها را دارید.
سلامت و دلشاد باشید