يکشنبه ۴ آذر
میانِ اینهمه حسد شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۵:۵۱ شماره ثبت ۱۲۲۱۵۷
بازدید : ۱۴۹ | نظرات : ۹
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
میانِ اینهمه حسد
اینجاست ، پائینِ نیزه ها
سرها به روی نیزه ها ،
بالای ابرها
چه باید میکردند آهوان ،
میان ببرها ؟
چه باید میکردند مؤمنان ،
میان گبرها ؟
صبر که کم آورده بود ،
میان صبرها
چه باید میکردند که نکردند آنها ؟
ز بانوان گرفته تا آنهمه ،
غیرتِ مردها
مُردن کم آورده بود ،
میان مَردانِ جسد ،
بدون قبرها
میان اینهمه حسد ،
قلبها شد پاره پاره
مردانگی هم عِرباً عربا
عدو و نامردی اش بس حلول کرد ،
درمیانِ طبل ها
پس اختیارکجا رفت ،
میانِ جبرها ؟
حبل المتین کجا رفت ،
درمیانِ رمل ها ؟
پس اسطرلاب کجا رفت ؟
لابد ز غم خودش را گم کرده بود ،
درمیان ابرها
بهمن بیدقی 1402/4/19
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض ارادت استاد ارجمند محبت دارید از اینهمه مهرتان سپاسگزارم سلامت باشید | |
|
با سلام و عرض ارادت استاد ارجمند سپاس ایام عزاداری کربلائیان تسلیت باد | |
|
با سلام و عرض ارادت استاد ارجمند محبت دارید از اینهمه مهرتان سپاسگزارم سلامت باشید | |
|
☘صَلّی اللهُ عَلی اَباعَبدالله الحُسَین و مُحبّانه اَجمَعین☘
| |
|
با سلام و عرض ارادت استاد ارجمند سپاسگزارم از لطف شما سلامت باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
فلسفی آیینی بسیار زیبایی است