يکشنبه ۴ آذر
حالِ پرتقالی شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ۰۴:۳۳ شماره ثبت ۱۲۱۵۹۷
بازدید : ۸۸ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
حالِ پرتقالی
مُردن ام منتظرست ،
تا زندگانی برسد
قهقرام منتظرست ،
تا ارتقایی برسد
این درخت زندگیم منتظرست ،
تا پرتقالی برسد
من دراین بین ،
میانِ این درخت و قهقرا و مُردنم منتظرم ،
تا منتهایی برسد
اما آن نمی رسد
چون منتهایی نیست ما را
ما همان مفهومِ ژرفِ ابدیم
ما برای یافتنِ ابد به اینجا آمدیم
فقط درحالِ به هم ریخته ام منتظرم ،
خُرده حالی برسد
مدتها بود که من منتظر بودم ،
از این جانِ تَرکه ام ،
نهالی برسد
باید هرچه زودتر،
درخت میشدم ، شدم
یه درختِ پُر ثمر
مدتی ست برگ زدم
سبز شدم
در نگاهِ دنیا سبز شد ،
اولین میوه ی نارنجیِ خوب
ازمیانِ برگهای سبزِ من ،
دارد پرتقالِ خوبی میرسد
باید باز صبر کنم ،
شیرینیِ حالِ پرتقالی برسد
بهمن بیدقی 1402/3/15
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهر بیکرانتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار بینهایت سپاسگزارم از لطف و مهر بیکران شما و سپاسی عظیم از بداهه ی بسیار زیبایتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام آقای فتحی بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهر بیکرانتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام آقای اکرمی بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهر بیکرانتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام هنرمند بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهر بیکرانتان سلامت و مؤید باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
فلسفی زیبایی است