اینجا باید غرب را با کسره بخوانیم تا ریتم کلام درست شود
پس میخوانیم :
گهی لندن
گهی پاریس
به غرب اطلس آمریکا
زن و زندان
نگو
همه برلیان
هوای زندگی
از تعارف و تاریخ
بیام بیرون ز احوالش
کمی ، نه بیشتر خوب است !
جهت در کنفرانس مونیخ
نه سلفی گیر
که مفهومش دگر خوب است
و از هر گوشهاش مطلب
میان راهروهایش
شعار زن در این نظم جهان
بد نیست !
دم عالی جنابان گرم
یکی بر ماه یکی خورشید
فرو بر میزنند پیچی ، بلند
بدن بد فرمهای سخت
به تابوت
ولیکن غرب مصداق شعار ، نه !
حقیقت بر زبان دارند
عملهاشان هویدا داد در گفتار یکرنگی
اگر باور نمیداریم
بپرس یک یا دو صد قرنی ، عقبگردی
بگردان گردنت را در جهت ، عقرب
به دیروزی قدم در پیش
میراندند بسوی بینهایت ، بقولی خشک و پر خوش رنگ
با ارابههای آهن و فولاد ، بخار اندیشههای
پان ایسمسازان جسم مادیان لیز
سنت را لخت کوبیدن و له
و سیخی آنچنان تا بن ... علت معلول میخواهد
چرا ؟
خدا در کیش شان مغرور
و در رنج بشر مشکوک
برون باید میانداختند
حیاطش بر حیاتشان نور بیسود بود
که در پای مونث بند
تساوی حق زن بدور از دسترس ، کم بود
و در آیه ز آداب شریعت پوشش غم بود
تلاش کردند و دور ریختند تا پیشرفت
رسانس و اختراع ، تبلیغ
درآمد ، حس مطلوب ، طعم شیرین
شعارشان ؛ هیکل و آناتومی اصلا بگو
اسکلت ، شمایل ، این نمای ظاهر زن بود
همین جا بود آغاز پرانتز باز تساوی ها
شعار حق ، حقوق زن که باید میگرفت از مرد
بخون شغل
بچشم کار
سواد و هر چه علم سازد مساوی باش
حقیقت ، لب مطلب از اساس خوب بود
عدالت ذاتا و عیناً ز هر ذاتی به بیرون درز
و لو نیمه
فراتر از سر خوب بود
گوش افسوس
چرا ؟
از اینجا کم به کم مادر درون خانه جایش تنگ
چه نقشی در شروع پررنگ
و حالا نقش آقا و به ظاهر
خوش بحال و عزت تام داشت
و در صنعت به پای مردها جا پای او راه باز
ولی در دستمزدها قصههایش با تساوی ، جنس مردان و
زنانه فرق ، چندان داشت
در اینجا نقطهی مازاد
شروع یک سقوط آزاد
که زنها شد به اسباب وسیله
همانند پتو ، یخچال
و اشیایی از این اموال خانه
دم عالی جنابان باید هم گرم !
محبت از بر و روشان نمایان
نشسته روی کرسی ، ساده هستند خانم آقا
برای کل عالم عزم جزم ، تصمیم گیران مجلس عوام
شعار زن مساوی کرد ، با چی ؟
به بوی لب
بگیرد پس ، تساوی حذف آید !
چه بد ظاهر
در آنجا باغ سبزی هست اروپا
زن آزار اند و آزادند از خویش
بشر را پس چرا باید چنین هیز
آروین
@@@@ یه کوچولو آمار :
البته طویل و نه شرم من کافی و اجازه،
نه هم حوصله شما راضی،
به قدر استطاعت کفایت ،
حتی عشق چه بسیار غصهاش ،کم از زیاده گویی ست !
_______ بیشترین زنان زندانی جهان ؛
آمریکا
اروپا
افریقا
اقیانوسیه
_________قدرتهای تجاوز به عنف
آمریکا (یک چهارم دختران دانشجو در محوطهی دانشگاه)
اروپا (انگلیس و ولز: ۸۵ هزار زن در سال ، یک زن از هر پنج زن )(سوئد : از بین چهار زن یک نفر) ...
آفریقای جنوبی _
.
.
.
__ لاجرم کشور ما هرچند از اینگونه جرم و جنایتها خارج از استثنا
نیستولو کم ، که دلایل خاص خود را میطلبد
اما ؛ هرجا مسیر فساد هموارتر میشود و
اصالتهای رنگ میبازند و
ارزشمندی ها بیارزش
بدون تردید
ظلم به قشر ضعیف (در مقیاس توان جسمی) و ظریف بالاخص
زنان و کودکان بیشتر و بیشتر میشود و خواهد شد
آمار جوامع غربی، کشورهای توسعه یافته بر چنین ادلههایی
دلایلی راستین، شهادت میدهند
خواهرم روسریت حجاب که نیست ؛ اصالت است
دور انداختی ... مواظب باش
چه گم کردهای !