جمعه ۲ آذر
بر بال پرنده نوشتن اولی تر شعری از سهیلا صادقی
از دفتر بر دایره نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۵۳ شماره ثبت ۱۱۹۰۱۵
بازدید : ۹۸ | نظرات : ۲
|
آخرین اشعار ناب سهیلا صادقی
|
ای همپرواز همیشه
سفیر قلم بر صحیفه ی هستی
کنج راستی گرفته
از زاویه گذشتن بر دایره نوشتن
وسیع بودن!
گشاده باد روی سفا رت تو!
بر آب می توانم نوشتن
و بر هوا هم
اما بر بال پرنده نوشتن اولی تر
می نویسم شرافت
نام تو حک می شود!
قلم می چرخانم به قامت بهار
به ترانه
به نام کوچک گل
نام تو می آید هر بار!
و اعتماد را
نام تو می تراود از قلم!
از واژه عبور و به سطر می روم
نام تو سطر و
ماهی که بگذرد از دریا
اقیانوس!
کتابهایم در مرور
افلاطون آواره در آرواره هام
مولوی روی صدایم
و زمین املا از روی تو برداشت...
در شتاب حرف من
کتاب صبر تو از قلم افتاد
افسوس!
می پرسم از موتسارت
صدای این نُتی که ایستاده روی خط آخر
در گوش چه کسی خواهد ریخت
تصنیف سرخ صراحت را؟!
سبز یعنی چه کسی؟!
و درخت؟!
وسیع
گسترده است روی خطوط حامل!
و «جمشید عصای زرنشان
بر زمین زد
جهان فراخ تر شد»
یا واسع!
قلم کلمه است
کلمه ای تنها
«سفارت ارباب وفاق را شاید» [1]
ما نیز
که نوشته می شویم اینجا
و گم می شویم در کلمات خدا!
[1] - سطری از نفثه المصدور اثر زیدری، در متن اصلی «نشاید» آمده که اینجا تغییر یافته است.
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین سرودید