چه دنیای قشنگی
معلم گون دراین کلاسِ دنیا ،
حاضرغایب نمودم
گفتم : دل ، قلب گفت حاضر
گفتم : سَر، مغز گفت حاضر
همه بودند مثالِ انظباطِ جمعِ پازل
خدا دراین تلاشستان مدیر است
همیشه ی خدا ، او هست ناظر
گرچه ناظم هموست ، اما ،
وجدان و فطرت ، هستند ، وردستِ ناظم
چه دنیای قشنگی
حتی دنیای قاسم
حتی دنیای قبری ، که هست دنیایی هاضم
چه دنیای قشنگی
حتی در زلزله ، نظمی نهفته
به میزانِ شیوعِ درد ،
گلستانی مصفا چون بهشت هست
شُکرت میگویم ترا ، اِی خدای قاسم *
چه دنیای قشنگی
درمیانِ خوبِ دنیا ، معصومیتی هست
احسنت به این پازلِ دنیا
احسنت به این ، روحِ عاصم **
دنیا ، همه چیز را ، حفظ میکند به امرِ رَب درخود
بهتر نیست بنامیمش او را خازن ؟
رسمِ دنیا ، رسمِ خوبی ست ، خدا دراو دمیده
بهتر نیست بنامیمش او را راسِم ؟
" عجب صبری خدا دارد "
ازمیانِ بیشمار اسمِ قشنگش
دلخوشی می یابم از اسمِ کاظم
*قاسم = درهم کوبنده
**عاصم = نگهدارنده ، حفظ کننده
بهمن بیدقی 1401/11/28
بسیار زیبا وامید بخش بود
دستمریزاد