جمعه ۲ آذر
پدر شعری از فاطمه بهرامی
از دفتر یادو خاطره ها نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۱۳ شماره ثبت ۱۱۷۱۰۰
بازدید : ۴۵۳ | نظرات : ۴۰
|
آخرین اشعار ناب فاطمه بهرامی
|
دختری میدید رنج پدر
گرد پیری آمدش آرام به سر
روی آرامش ندید ،
در پس کار جان فرسا
گشت پیر و از کمر خمید
نای نفسش نبود، جز آه خسته ای
می نمود رخ مردانگی اش
در دستهای پینه بسته ای
مایه می نهید از دل و جان
پر تلا طعم می دوید در پی نان
بعد عمری دوندگی ؛
غرق شد، در گرداب زندگی
کوه دردی بود با حالی خراب
مرحم تاول پایش تشت آب
صورتش دنیای زخم
می کشید هر بار از گرد غم
توتیای خاکی به چشم
رنجی می آزرد ،تنش
شوه زار غم شد از عرق
چین و چروکهای پیراهنش
تا به خانه پا می گذاشت ؛
دردهایش پشت در جا می گذاشت !
می گرفت دختر را به دوش
می بوسید او را پر خروش
جسم فرتوتش ، پله های آرزو
بهترین همدم ،
هنگام راز های مگو
می کرد دعا هنگام سجود
بهر خوش بختی دختر
با کل وجود
می وزید بادی حسود !
ترس، آرامش دختر را ربود
زیر لب کرد نجوا
کی ای خدا ، ای خدا
پدرم مرد است
کوه پر درد است
دنیا نامرد است
حامل آهی سرد است
هست ناسازگار
میدهد مرا آزار
شب بود ....
چشمان پدر را خواب برد
مرگ آمد وگوهر نایاب برد
فصل غم از راه رسید ....
شبنم اشک از چشمانش چکید !
مرد در نظرش همه ی دنیا
دخترک ماند یکه و تنها
دلتنگ ناله میداد سر
دوستت دارم
قهرمان من ، پدر
تقدیم به همه ی پدران آسمانی
پدر آسمانی ام روزت مبارک
|
نقدها و نظرات
|
درود خواهر مهربانم سپاس از حضور پر مهرت | |
|
درود استاد استکی بزرگوار سپاس از شما میلاد حضرت جواد الا ئمه بر شما هم مبارک هم چنین روز پدر بر شما پدر عزیز مبارک | |
|
درود استاد بزرگوارم قدم رنجه فرمودید سپاس از حضور شما روز پدر بر شما مبارک | |
|
درود استاد احمدیان سپاس از حضورتان روز پدر بر شما مبارک | |
|
درود استاد ایوری بزرگوار سپاس از شما روز پدر بر شما مبارک | |
|
درود جناب کاظمی بزرگوار سپاس از حضور شما روز پدر بر شما مبارک | |
|
درود استاد عزیز جناب داود پور سپاس از حضور شما روز پدر بر شما مبارک | |
|
درود استاد صادقی بزرگوار سپاس از حضور پر مهرتان ونگاه زیبای شما روز پدر بر شما مبارک | |
|
درود جناب سلیمی سپاس از حضور شما روز پدر بر شما مبارک | |
|
درود استاد فتحی عزیز سپاس از حضور شما روزپدر بر شما مبارک | |
|
درود جناب زراعتی سپاس از حضورتان روز پدر بر شما مبارک | |
|
درود استاد فخوری سپاس از حضورتان روز پدر بر شما مبارک | |
|
درود بانوی مهربان سپاس از حضور شما پاینده باشید وعاقبت بخیر | |
|
درود استاد بانو عزیزم سپاس از حضورتان | |
|
درود استاد شفیعی بزرگوار قدم رنجه فرمودید سپاس از حضور شما روز پدر بر شما مبارک | |
|
درود استاد رمضانی بزرگوار سپاس از لطف وحضور پر مهر شما روز پدر بر شما مبارک | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
روح پدر شاد..🖤 و قرین رحمت الهی..🖤
زیبا بود..