وزن : مفاعیـــــلن مفاعیــــلن مفاعیــلن مفاعیـــلن
دلِ دیـــــوانه ام امشــــــب هـــــوایِ دیـــــگری دارد
ننوشـــــیدم شــــــراب امّا صـــــفایِ دیــــــگری دارد
عزیزی آمـــــده مهـــــمان ســـرایم غرق در نور است
خـــــیالـــــم داده مهــــــــمانی وَلایِ دیــــــگری دارد
دل از پنــــدار من کرده ســـــــپاســـــی بابت دعوت
نــــــگارم آمـــده اینــــــــک نـــــوایِ دیــــــگری دارد
دلـــــم را با زر زیور گلِ خوشبو صــــــفا دادم
ولی زیبایـــــــــــی یارم شِمــــــایِ دیگـــــــــری دارد
ندیدم من نـــــگارم را ولـــی دل دیده در وَهمــــــش
که چشـــــــمانِ خـــــــمارِ او جــــــلایِ دیگــری دارد
به محضِ وصل و دیدارش برفت از من غم و زاری
دوایِ نسخــــــــۀ دلبـــــر شـــــفایِ دیگــــــری دارد
در این هنـــــگامــه من مــَه را نــمایم بـس تمنّایی
بســـاط شب بــــماند چون فضایِ دیــــــگری دارد
ســـتایــم تا سحــــر او را غنیمت باشـــد این دیدار
در این محــــفل ملاقاتـــش غنـــایِ دیــــــگری دارد
اگر او را نمـــی بینــــم ولی ممـــــکن نمود انـــــگار
من امشــــب دیــدم این محــــفل لقایِ دیــگری دارد
به دوران جدائیــــها که کافــــی باشــــــد این دیدار
چو راوی دیده این وصلــــت رضــــایِ دیــگری دارد
به قوت آثار دیگرتان نیافتم برخی مصاریع مانند
مصرع هفتم نیاز به ویرایش دارد
در کل فکر کنم عجله در ارسال پرداخت و سمباده کاری را از حضرتتان گرفته وگرنه من به توانایی شما ایمان دارم
بمانید به مهر و بسرایید