جمعه ۱۱ آبان
|
دفاتر شعر خالد بایزیدی(دلیر)
آخرین اشعار ناب خالد بایزیدی(دلیر)
|
شعری از:خالدبایزیدی(دلیر)
«شرمتان باد»
به کودکان ودختران بی پناه که درقرن بیست ویکم
به فروش می روندوطعمه صیادان خون آشام می گردند
آه...!
این حکومت الهی است
که کودکان بی سرپرست وبی پناه
دربازارعربستان
اعضای بدنشان
یک...یک...بفروش می رود
ودختران کم سن وسال
درکشورهای عربی
چون کالا
خریدوفروش می شوند
نگاه های کالشان
تبسم نمکین شان
طعمه شیخ نشینان می شود
آه...!
این حکومت الهی است
که دختران
به این وآن
دربازارعربستان
بفروش می روند
شرمتان باد
ای دیکتاتورهای زمان
شما ای
خریداران کودکان ودختران
غافل که روزی...
خودکودکی بودید؟!
غافل که روزی...
ازدامان زنی بوجود آمده اید؟!
........................................................................................
انتخاب از:مجموعه شعرم«عصیان غربت»ازانتشارات مرکزنشروپژوهشهای ایران شناسی 1388تهران
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.