يکشنبه ۲۷ آبان
من که رسیدم بر چهل شعری از مهدی حیدری
از دفتر ساده نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۲۱ شماره ثبت ۱۱۳۹۰۲
بازدید : ۲۱۳ | نظرات : ۱۶
|
آخرین اشعار ناب مهدی حیدری
|
من که رسیدم بر چهل گاهی نگه بر حال خویش
گاهی بدوزم چشم خود با حسرت اندر کار خویش
هر دم دلم نجوا دهد بر من که بنشین و ببیین
اید صدای پای دوست یعنی کجمع کن بار خویش
دقت بر احوالت نما ،بنگر بر اعمال و دلت
باید که بر وقت حضور دل را دهی بر یار خویش
تازد شتابان روزگار دیدی چهل سالت گذشت
زینسان رود نیم دگر فکری بکن بر حال خویش
شکر اله العالمین کاینسان نوشتند سهم من
بر مسلک رندان روم شیرین نمایم کام خویش
بر فضل رب غافرم دلخوش نمایم ورنه من
رسوا شوم روز حساب گریم بحال زار خویش
خسته تمام عمر خود،حالا تماشایش کنم
یا لالعجب از روزگار ، شرمنده ام از جان خویش
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام بزگوار ممنونم ولی کاش لااقل یه نکته رو میفرمودید استفاده میکردم | |
|
سلام برادر
🔷 در بیت اول
حال با کار هم قافیه نیست
اینم یک نکته
🔷 کام و جان هم قافیه نیست
اینم نکته ی بعد
| |
|
سلام شاهزاده خانم.ممنون از حضورتون بله ناباورانه عمرمون رفت و باید بپذیریم که دیگه جوان نیستیم!!! | |
|
سلام عزیزی برادر. لطف دارید.ممنون از حضورتون | |
|
سلام و عرض ادب جناب فخوری.افتخار دادی تشریف اوردی.ممنونم🌹🌹 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
به سایت وزین شعر ناب خوش آمدید
در قوافی و ساختار حتما مطالعه ی بیشتری داشته باشید