سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  • شكست حملة نظامي آمريكا به ايران در طبس، 1359 هـ‌.ش
16 شوال 1445
    Wednesday 24 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      چهارشنبه ۵ ارديبهشت

      شعر را باید که تیمارش کنی

      شعری از

      منوچهر منوچهری (بیدل)

      از دفتر فقط بخاطر تو نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ ۱۳:۵۴ شماره ثبت ۱۱۰۸
        بازدید : ۷۸۵   |    نظرات : ۲۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر منوچهر منوچهری (بیدل)

      شعر راباید چو مروارید عشق

       


       

      بزم رویا های زیبایش کنی

       


       

      نگذری آسان ازآن چون رهگذر

       


       

      بلکه با احساس خودیارش کنی

       


       

      بزم عشق است نه تندیس هواست

       


       

      جلوه است آن به که تیمارش کنی

       


       

      عندلیب روح وجان است این ندیم

       


       

      گرچه در خواب است بیدارش کنی

       


       

      بگذری با ذورق او در خیال

       


       

      ژرف دل پوئ و در پایش کنی

       


       

      صبح جان است خلوت این آشنا

       


       

      گر که خوانی محو دیذارش کنی

       


       

      کاروان روح و عسق این نسیم

       


       

      نور جان است به که سرشارش کنی

       


       

      از جهان رفتند آن یاران عشق

       


       

      نی شود دیگر که  پیدایش کنی

       


       

      در دل هر شعر رنجی جان فزاست

       


       

      خون فشان است گر که رسوایش کنی

       


       

      عندلیبان را چه می پرسی زدل

       


       

      آسمان است گر که مینایش کنی

       


       

      چون که خواهی عشق را بینی سزاست

       


       

      گر دلت یابی و بینایش کنی

       


       

      آتش است این زورق دل بی شکیب

       


       

      دام عشق است به که بردارش کنی

       


       

      با دل تو بس سخن گوید زعشق

       


       

      شعر را باید که بسیارش کنی

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر
      ۱ شاعر این شعر را خوانده اند

      Guest

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0