شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر عارف افشاری (جاوید الف)
آخرین اشعار ناب عارف افشاری (جاوید الف)
|
"عیب رندان مکن ای زاهد خلوت نشین"
نور حق را تو برو بر در میخانه بین
گر که عقلت بگرفت عالم بیهوده تاب
جرعه هوشی به وفا وز لب پیمانه چین
می ریز یکریز کامشب به صفا بگذرد
هر دمش غرق در الطاف الا بگذرد
سر به سر سر بنهم بر خم می جای مهر
بگذار که یک شب دل ما حول خطا بگذرد
چون گزیدم ره درویش درین دوش تار
بگذار کیکدم لب ما گرد ثنا بگذرد
عارفا هیچ بدی تا به ابد چیره نیست
چشم چو بر هم بزنی جور و جفا بگذرد
"مصرعی ترکیبی از حضرت حافظ"
|
|
نقدها و نظرات
|
سپاس منظور از ترکیبی ترکیب کردن دو مصرع بوده معمولا اشعار را چند بار میخوانم که ریتم و قوافی خوبی داشته باشند به سبک خودتان تغییر دهید ممنون | |
|
درود ترکیب دو بخش از دو مصرع | |
|
هفت پیک نه هفت پیکر تنها یک مصرع از جناب حافظ دارد آنهم ترکیبی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
فکر کنم عجله ای در ارسال داشتید چون مصرع ابتدایی متعلق به حافظ نیست تا جایی که میدانم مصرع به قرار زیر است
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
در ثانی اگر تضمین هم نباشد همین مصرع اول شکست وزنی دارد
بمانید به مهر و بسرایید