بَه بَه چه جهانی
ای یاورِ من ، خوبِ من اِی یارِ جهانی
مستضعف ام منهم
اما گامهایم نشانی ست ، ز حرکتی پُر امید و زیبا
قول دادی که ما را بِرَهانی
حال و روزِ طوفانیِ دریایی ام خوب نیست دراین بحر،
ز بهرِ کشتیرانی
ما را بِرهان ازاین گرداب !
به لطفِ همه آن ، جلوه های خوب و، نابِ شهشهانی
که درهرچه که این قلب ، التماس دارد ،
باطراوت است و سبز و دل وش ، تو قهرمانی
درهرچه که خوبی است ، تویی باعث و بانی
اینهمه فرشته یکریز به امرت ،
پخش اند به عالم
درکنارِ هر فرد حتی ، بهرِ پاسبانی
شیرینی و دلبری و خوبی ، موج میزند به عالم
همچو حلواهای خوشمزه و، نابِ تنترانی
از میوه گرفته ، تا بوی خوشِ برگهای ،
سبز و با طراوت
و بین اش ، عجب معجزه ای ست ،
برگهای لطیف و باصفای ، سبز و بنفشِ ریحانی
تو نیاز نداری حتی به کلامی
نا گفته تو دستِ همه ما را می خوانی
تو نیاز نداری حتی ، نیّتی کنیم ما
توهمه گمان و شک ها ونگفته های ما را ، کامل می دانی
نیازی نیست که صبرکنیم شیاطین ،
برسرِ ماها بشورند
با شهاب های گران ات ،
آنها همگی را میرانی
انجیر وهلو و موز و گیلاس و رطب
شیرین میکنند کامِ ما را
همچون حبه های ، خوشِ خوشه های خوشمزه ی آن ،
انگورِ شانی
این دنیای تو، بَه که چه زیباست
همچو آن جهانِ زیبا و، ناب و خوشِ ثانی
ما محتاجِ تو گشته ایم یکریز،
بسی لحظه به لحظه
قائم را برسان ! نظم یابد همه این عمر
او را برسان لطفاً به آنی
تو رحم نما به اینهمه ، آدمهای خالی
تا که ابرها کنار رَوَند ، خورشید بتابد
براینهمه دشواریِ پُرهلاک و سختِ زندگانی
من تابلوی زیبایی کشیدم
یک کپی ز تابلوهای این طبیعتِ ناب
همچو مانی
ماها همگی رفتنی ایم
این هدیه ، تقدیم به تو، که فقط تویی عزیزِم ،
که همیشه میمانی
مشعوف شدم لحظه به لحظه ، به برکتی زیبا
به برکتِ نعمتهای تو قَسَم خدایا
به برکتِ بارشهای نعمت
از سوی همه مِهر تو هیچ شک ندارم
تو هماره میرسانی بر ما ، نانی
نامی شده ای به مهربانی
عسل شده دنیای من ، با تو
به زبانِ دیگر، دنیایم شده هانی
شیرین شدنِ دنیا به اندیشه ی ماها ربط دارد
وقتیکه ز اندیشه ی کربلا دفاع کرد ،
شیرین شد همه دنیای هانی
در اینهمه کنسرت ها و آواز
مبهوت شده ام ، به دلبرانه های یانی
ای یارِ من ای یارِ جهانی
واقعاً که احسنت ، آفرین ، دستمریزاد
هرجا که رَوَم مبهوت گردم
به خود گویم وه چه زیباست این جهانِ دل بَر
بَه بَه چه جهانی
بهمن بیدقی 1401/1/29
مناجاتی بسیار زیبا و شورانگیز بود