يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر باقر رمزی ( باصر )
آخرین اشعار ناب باقر رمزی ( باصر )
|
نخ نما
از خویشتن گذر کن محو خدای خود شو
چشمی دگر گشا و قدری جدای خود شو
سجاده را بشور و دست از نماز بردار
یک سجده ی قضا کن آنجا فدای خود شو
آرامش از منو ماست خود رامشی دگر باش
تنبور و بربط آور نای صدای خود شو
بشکن دو پای خویش را در راه خودپسندی
وانگه که خود شکستی خواهی عصای خود شو
جان را برون بیفکن از باد و خاک و آتش
چون آب باش و جاری فردا بقای خود شو
صوت اذان شنیدی رو سوی مقصد خویش
دیوانه شو ز جوهر رنگ حنای خود شو
خفت چه می پذیری بهر مطاع دنیا
کم کن غذای دل را ای دل ورای خود شو
آئینه ی سکندر افسونگر است و افسوس
دستی در آر از آستین خود نخ نمای خود شو
آئینه را شکستند بر خامه تیغ بستند
دست دعا بگیر و خود بی ریای خود شو
باقر رمزی باصر
|
|
نقدها و نظرات
|
درود جناب لاهیجی ممنونم از نگاه حضرتعالی | |
|
درود درود ممنونم خواهر بزرگوارم افتخاریست برای من که توجه فرمودید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مغازله ای زیباست و در خور