چهارشنبه ۷ آذر
|
دفاتر شعر روح اله سلیمی ناحیه
آخرین اشعار ناب روح اله سلیمی ناحیه
|
خویش باید.
برخوداز بهر دگرها
زین جهان از رأیِ سرها
از گمانها،زخمِ دلها
خویشتن را.
رفتنی را ره مهیا،شب روانش را چراغی،
ازچه رفتن داد عتابی، بر چه از بودن فراغی،
چون دلت را، یا خیالت را
چه رنجانی، چه خواهی؟
خویشتن باید ,
هیچ از خود گفته ای ،
یا زخود اندیشه یا احساس برخود کرده ای،
اهل دل را از تمنا عار و بر
اهل دل باید جهانش داد و سر
اهل دل از هر دو عالم خویش هنر
با خود از اصل و نهانش نورو فر
بی گمانم باخرد،باخویشوکر
با جهانش فهم چون باید یکی ،
وحدت ان اصلو مظاهر کثرتی (نظریه وحدت وکثرت )
ازجهان تنها طلب خود راخودی،
دل به تن ها چون مپنداری دمی
زان دلا چون بهر تن ها خود رهی
خویش باش ای خویشتن
دل به دوراز دیدِ تن
فارغ ازهرغِرّ و مَن ،
خویش باید خویشتن را
چون نداری غیر خویش از هیچ تن...
خویتش باید به خویش
نوشته «روح اله سلیمی»
|
نقدها و نظرات
|
درود بر استاد چشمه بزرگوار لطف دارید 🌺🌺🌺🙏 | |
|
سلام جناب انصاری عزیز بی اندازه سپاسگذارم از توجهتان 🌺🌺🌺🙏 | |
|
سلام و درود ممنون از نگاهتان🌺🌺🌺🙏 | |
|
درود نگاهی زیبا دارید ساغول🌺🌺🌺🙏 | |
|
درود استاد تختی عزیز بسیار لطف دارید به بنده | |
|
ارادت مهدی عزیز و بزرگوار سپاس 🌹🌹🙏 | |
|
درود بانوی شعر ناب استاد اهنگران عزیز سپاس 🌹🌹🌹🙏 | |
|
درود و ادب جناب ازادبخت سپاس 🌹🌹🌹🙏 | |
|
بانو ادیب گرام سپاس از لطف تان 🌹🌹🌹🌹 | |
|
درود و احترام بانوی ادیب و عزیز ساغولاسیز 🌹🌹🌹🌹🙏🙏 | |
|
ارادت جناب فخوری عزیز🌹🌹🌹🌹🙏 | |
|
درود جناب نجفی سپاسگزارم 🌹🌹🙏 | |
|
ارادت امیر عزیز دوست خوب من سپاسگزارم از نظر و لطفتان 🌹🌹🌹🙏 | |
|
ارادت جناب حسنی عزیز 🌹🌹🌹🙏🌈🌈 | |
|
عرض ارادت استاد فتحی بزرگوار سپاس 🙏🙏🌹🌹🌹🌈 | |
|
درود و عرض ادب بانو پنام گرامی هزاران سپاس از نظر و لطف شما سعادتمند و سرافراز باشید 🌹🌹🙏 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
خوش آهنگ و زیبا بود