جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
آخرین اشعار ناب حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
|
ای که پناهی – پناهم بده
**
ای که پناهی . پناهم بده
دست شفایی . شفایم بده
خسته دردم . دوایم بده
گم شده ام. راه نجاتم بده
**
گمشده در حیرت و حیرانیم
دلتنگ و تنها به تنهایم
سوخته در آتش ظلمانیم
محو در این ظلمت خاموشیم
**
رسیده ام به آخر جاده ها
رسیده ام به آخر و انتها
نه راه پس دارم و نه راه پیش
تنها و بی کس میان کوچه ها
**
دلتنگ خویشم و از دست خویش
از که بنالم به جز- دست خویش
خویش مرا – کرده چنین زخم خویش
زخمی زبیگانه و زخمی زخویش
**
غرق شده در این بحر ظلمتم
محو شهر در در دل غفلتم
دلتنگ و تنها به تنهاییم
دلتنگ از این همه تنهاییم
**
چشم به دست . تو من دوخته
زخم زبان ها – مر ا سوخته
زخمی زبیگانه واز زخم خویش
هر دو وجودم چنین سوخسته
**
- دل زهمه کنده و سرگشته ام
- دست به سوی توسو کرده ام
- دست به دامان تو من برده ام
- دست به مهر تو من دوخته ام
- **
- دل به هر که سپردم گسست
- دست به هرکس که دام گسست
- در به هرجا که زدم در به بست
- هم بیگانه و هم دوست - دل شکست
**
- دست به دامان تو من گشتم
- دست به ریسمان تو من بسته ام
- دست مرا دست بگبر خسته ام
- خسته یه دردم - خیلی خسته ام
- **
- ای همه آیین محبت تویی
- ای که همه مهر محبت توییی
- من کیم- یک بی کس و غربتی
- کم است توصیف دل غربتی
- **
- من همه شرم از کرده ها
- من خجلم – پیش تواز توبه ها
- عفو کن آیین از کرده ها
- عفو کن آیین تو از هر گناه
- **
-
-
- هزار و یک ترانه
- دفتر هفتم( مناجات نامه)
- حسن بذرگری ( آیین نیشابوری )تقدیمی- - تقدیم به دوست گرامی جناب دکتر پناه-- بدیه- ناتمام 1400-7/12
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
تقدیمی بسیار زیبا بود
مبارک صاحب اثر باشد