جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر فرید آزادبخت(شهاب ثاقب)
آخرین اشعار ناب فرید آزادبخت(شهاب ثاقب)
|
با بردگی نتوان خدا را عشق ورزیدن
آزاده جانان قدر حق دانند
این سفلگان را درد انسان نیست
تزویر ورزند و سبق خوانند
فرزانگان را داغ بگذارند
آزادگان را عزم بستانند
با دردمندان هم به بیدردی
دردا که در تدبیر درمانند
با این جماعت از خرد گفتن
خود ابلهی باشد که نادانند
پرورده زهدند و ادبارش
پرخاش جوی جهل دورانند
جز جور دیده عاشقان هرگز
آنانکه آزادند و انسانند
یا حق پرستان وفاپیشه
کازادمردی را گروگانند
با من بگو کآخر درین هستی
خودچیست آزادی ؟
یاکیست آزاده ؟
مستان بی پروا
با دوستان شادان و خرسندند
وز دشمنان هم رخ نگردانند
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام و درود . استادا ؛ سپاس از مهر و محبت و بلند نظریتان . در پناه مهر خداوند پاینده باشید . | |
|
سلام و درود . استادا ؛ سپاس از مهر و محبت و بلند نظریتان . در پناه مهر خداوند پاینده باشید . | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و شورانگیز بود
مبین مشکلات جامعه
دستمریزاد