سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
دلنوشته زیبایی است
برای شعر شدن به عروض و قافیه نیاز دارد
و بدین منظور شاعر باید گذشت داشته باشد
منویاتش را تا حدودی فدای عروض و قافیه کند
و اما قوافی:
هستیم هریک زایل وتباری
که در ما جمع شده فرهنگ یک دیاری
تو دختری که با ادب وفرهنگش
دلش سرشت خورده مهربان یاری
تو آهو چشمی که در هر زمان
می کشی دلم را با یک کناری
من زقبیله انبیاء وعلی وار
تو زقبیله عشق و کار زاری
ماه زیبای عرب زخطه جنوبم
که ربودم تورا از دل خانواده یساری
یارانت سخن بسیار به طعنه زدند
خواستندکه از بشویم فراری
البته باید تمرین و تکرار لشود که وزن و قافیه و آهنگ
خود بخود انگیزه و خواست شاعر را پوشش دهد
جسارتم را ببخشید