منم هم درد ِ آن مــــــرغ ِ غزلخوان ِ شبانگاهی
نمانده در بساط عاشـــــــــــــــقی هایم ، بـجز آهی
به پای دلبری ها باختم عمر ِ گرانســـــــــــــــــنگم
دگرای چرخ غارتگر، تو از جانم چه می خـواهی
میان ِ شهرِ مجنونان عاشق ، شـــــــــهره ِ شهرم
نیازی نیست کامل کردن ِ فرم نــــــــــــظر خواهی
اگر نامت غزل بانو زشـــــــــــــعر خویش بر گیرم
یقین دارم نمی ارزد ، غزلهایم به یک شــــــــاهی
چه باکم روزگارم را به یغما برده تاریــــــــــــــکی
که بر بام بلند شب ، تو رخشان تر زصـــــد ماهی
کجا فرهاد بتواند به گـــــــــــــــــــرد من رسد آخر
که نائل گشته مجنونت ، به مـــــــــرز آیت اللهی
بنامت کرده ام ششدانگ دل در دفــــــــــــــتر شعرم
محال است در وفاداری کنم یک لحظه کـــــوتاهی
قمار زندگی را باختم ، امــــــــــــــــــــا نی ام نادم
که نشنیدم به غیر عشق ، از دل حـرف بی راهی
نفس را مرگ برد اما ، نشد تعـــــــــطیل عشق ِ تو
بخوان اشعار و یادی کن ، ازاین فرهاد گــهگاهی