جمعه ۲ آذر
صیاد و صید شعری از امیر اصغری
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳ شماره ثبت ۱۰۰۱۸۸
بازدید : ۱۶۶ | نظرات : ۷
|
آخرین اشعار ناب امیر اصغری
|
گرفتارم در این دنیا بر این بند/دلا برکن دل و بار سفر بند
کلامی را که آویزد به دل، خود/نوایی را که بر ذهنت زند خود
ز تن بر کن تمام شاخه ها را/هجوم بی امان واژه ها را
تمام رنگ و نقش و جلوه ها را/تمام هست و سودای نهان را
بسی دشوار و لب آید به جان، دل/فراموشی و بردن یاد از دل
به دور افکندن تور و زدن قید/به بند افتاده اند صیاد و هم صید
بکوش ای دل نمان در بند و در تور/چو صید حاصل شدت یادش تو را دور.
|
نقدها و نظرات
|
هر که با یاد خدا سینه اش آکنده سلام/ هر که با ذکر علی دست برآورده سلام/ هر که با مِهر بر این حلقه سر آورده سلام/ مِهر جویانه سر از مُهر بر آورده سلام/ هر که در سیر و سماء ملکوتست سلام/ هر که در حین فراق عین حضورست سلام/ هرکه در نور خدا گشت و چو نورست سلام/ عشق رازیست در هر ورق از دفتر دل از دل و دیده به هر دفتر در بسته سلام. امیر-اصغری | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
به شعر ناب خوش آمدید
موفق باشید