سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        رنگ ها نماد چیستند
        ارسال شده توسط

        خسرو آهنگرزاده

        در تاریخ : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۱۵
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۶۵۹ | نظرات : ۴

        ارغواني نماد اشرافيت و رنگ عارفها و روانگران
        هزارن سال است كه رنگ ارغواني  قدرت مادي و دنيوي مخصوصا قدرت پادشاهنان مطرح شده است.
        در زمان قديم رنگ ارغواني بسيار سخت تهيه مي‌شد ، به همين دليل تنها ثروتمندان لباس ارغواني مي‌پوشيدند.
        از طرف ديگر به دنيا آمدن در چنين خانواده‌اي كنايه از به دنيا آمدن در خانواده‌اي مهم و سلطنتي بود.
        در روم باستان كساني كه از نظر خانوادگي و مقام اجتماعي افراد مهمي نبودند ، نبايد لباس ارغواني مي‌پوشيدند ؛ چون اين كار توهين بزرگي محسوب مي‌شد و آن‌ها را به اعدام محكوم مي‌كردند.
        رنگ‌هاي بنفش و ارغواني نشانه‌ي ثروت ، نجيب زادگي ، زياده‌روي ، ول‌خرجي ، هرج و مرج ، مرگ ، ستايش و عظمت هستند.
        بنفش مايل به آبي ، يادآور تنهايي است و بنفش مايل به قرمز نشانه‌ي عشق خدايي و روحانيت است.
        رنگ ارغواني جنبه‌ي روحاني نيز دارد و از آن براي لباس كشيش‌‌ها و حاشيه شال نمازگزاران استفاده مي‌شود.
        امروزه در بسياري از كشورها در مراسم عزاداري به جاي رنگ مشكي از رنگ بنفش تيره استفاده مي‌كنند و اين رنگ به عنوان رنگ رسمي عزاداري شناخته شده سات.
        رنگ اسرارآميز و باشکوهی است. دوستداران اين رنگ پيوسته مجذوب زيبايی ها و ظرافتها مي شوند و مغرور و اجتماعی هستند. معاشرت با اين دسته لذتبخش است که امور معنوی بيشتر می پردازند. ارغوانی رنگ مورد پسند عرفا نيز هست!
        ارغوانی نشانه تشریفات و شکوه است. در بعضی از کشورهای غربی این رنگ نشانه دلتنگی برای میهن است. رنگ ارغوانی بیشتر مورد توجه کودکان بخصوص دختر بچه‌ها است. در بعضی از کشورها دلالت بر سوگواری و مرگ دارد ولی در بسیاری از فرهنگ‌ها نشانه نجابت و شرافت است. این رنگ چون کمتر در طبیعت دیده می‌شود استفاده از آن در طراحی بسته‌بندی غذاهای دریایی باید با احتیاط انجام شود. لئوناردو داوینچی معتقد بود این رنگ می‌تواند قدرت تفکر انسان را تا ده برابر افزایش دهد. در کشورهای مسیحی رنگ ارغوانی به معنای ثروت و توان‌گری است. در چین رنگ ارغوانی رنگی بد یُمن و بد اقبال است.
        ارغوانی به رنگی در میان دو رنگ بنفش و زرشکی گفته می‌شود. این رنگ ثانویه با مخلوط کردن رنگ‌های اصلی سرخ و آبی در نسبت‌های برابر به وجود می‌آید. در واقع ارغوانی، رنگ سرخابی تیره است.
         
        آبي نماد اعتماد - نظم، پشتكار، تنهايی
        در برخي افسانه‌‌ها ، آبي نشانه‌ي پدر آسمان است و نشان دهنده‌ي حكمت ، رهبري و پادشاهي مي‌‌باشد.
        در نقاشي‌‌هاي كليساها ، رنگ آبي نشان دهنده‌ي احساسات عميق ، شكوفايي اعتقاد و تواضع در برابر خداوند و در اسلام و مسيحيت ، يادآور پاكي و ايمان است.
        رنگ آبي ، معنايي الهي و آسماني دارد و در ميان شرقي‌‌ها و غربي‌‌ها نشانه‌اي از تقدس است. به همين دليل در كاشي‌كاري‌‌هاي مساجد ، حسينيه‌‌ها و مكان‌‌هاي مقدس از رنگ‌‌هاي آبي استفاده مي‌كنند. چون اين رنگ كمك مي‌كند انسان به ملكوت بينديشد.
        مسيحيان ، پيراهن حضرت مريم را كه داراي تمام فضايل اخلاقي است ، به رنگ آسماني نقاشي مي‌كردند كه نشان دهنده‌ي حفظ جان و جاودانگي او است.
        در قرن پانزدهم از اصطلاح " جوراب آبي " براي مسخره كردن زناني كه تحصيلات دانشگاهي داشتند ، استفاده مي‌شد ، زيرا به نظر مردم آن زمان آن‌ها زنانگي خود را نا ديده گرفته بودند تا درس بخوانند.
        در چين قديم قدرت‌هاي اصلي را با اژدها نشان مي‌دادند مثلا ؛ اژدهايي كه به رنگ آبي ارغواني بود به عنوان پادشاه بهشت معرفي مي‌شد از طرفي اين اژدها نماد چوب نيز محسوب مي‌شد.
        مردم سلتيك در شمال غربي اروپا ، آبي را رنگ خلاقيت و رنگ مقدس شاعران مي‌دانستند. شاعراني كه حماسه‌ي قهرماني‌هاي گذشتگان را از حفظ مي‌خواندند.
        اقوام مايا در آمريكاي جنوبي ، براي رنگ آبي ارزش روحاني كمتري قائل بودند و از آن براي نشان دادن مردگان دشمن شكست خورده استفاده مي‌كردند.
        در هنر باستاني شرق ، رنگ آبي روشن يادآور زندگي ، سپيده‌دم ، فصل بهار ، شكوفه‌ها و حاصل‌‌خيزي است.
        آبي بسيار تيره نشانه‌ي سرماي سوزناك و يخ‌‌هاي خطرناك است و هم چنين آن را نشان دهنده‌ي پايان زندگي هم مي‌دانند.
        رنگ آبی از رنگهايی است كه طرفداران زيادی دارد. اگر به اين رنگ علاقه داريد، كاملاً می توانيد هوس و احساسات و هيجانات خود را كنتر ل كنيد.
        ظاهر آرام شما ديگران را وادار مي كند كه به شما احترام بگذارند و دوست داريد پيوسته مورد احترام و ستايش ديگران قرار بگيريد.
        در خريد و پوشش لباس قناعت می كنيد و به علت شرم و حيا و گاه غروری كه داريد ميل داريد اغلب تنها باشيد. حماقت و عدم فهم ديگران شما را كسل می كند و كسانی كه از نظر هوش و فهم بر شما برتری دارند شما را ناراحت می كنند.
        كارهای خود را از روي نظم و ترتيب و بر پايه قواعد معينی انجام مي دهيد. يكی از صفات مشخص شما پشتكار شماست.
        رنگ روز چهارشنبه آبی است. مصریان باستان از رنگ لاجورد برای نشان دادن بهشت و آسمان استفاده می کردند. آبی مظهر حضرت مریم می باشد.یک رنگ مقدس بخصوص در فرهنگ اسلامی چون گنبد آبی مساجد،آسمان آبی که جایگاه فرشتگان و خدا و موجودات پاک است دارای تقدس و احترامی خاص است
        در اواسط قرن نوزدهم و در دوره ی رمانتیک ،رنگ آبی رنگ شعر شد.و رنگ رویاهاو نکته ی قابل توجه اینکه تمام فرهنگ ها بدون در نظر گرفتن تفاوتهایشان به رنگ آبی اهمیت و احترام قائلند
        شخصیت های بنفش  
          
         بنفش در هاله ترکیب قرمز فعال و گرم با آبی آرام و سرد است. در چنین حالتی غالباً مقدار زیادی نیروی الکتریکی درونی وجود دارد که با یک سردی در رفتار ظاهری همراه است. بنفش روشن نشان از ذهنی والا با دانش روحی و ظرفیت های شهودی است. 
        بنفش ها، پویا، فرمند، اهل بصیرت و قدرتمند هستند. مأموریت آنها در زندگی الهام بخشی و هدایت گری بشریت است، تا او را به سوی عصر جدید اتحاد، فراوانی نعمت و کل نگری، هدایت نماید. بیشتر بنفش ها نیرویی درونی دارند که آنان را به سوی اهم مسایل در زندگی می راند.
        بنفش ها ممکن است ظاهری ضد اجتماعی داشته باشند. آنها شدیداً علاقه مند به مکالمه ی با مفهوم و عمیق درباره ی پروژه ها و ایده های مهم هستند، تا این که با دوستان وقت گذرانی کنند و حرف هایی رایج و معمولی بزنند. تعامل های اجتماعی برای آنان غیر ضروری و خسته کننده است، مگر آن که دلیلی موجه برای آن بیایند.
        هر چند تزویج امری مهم است، اما ممکن است برای بنفش ها در اولویت قرار بگیرد. آنها نیاز به همسری دارند که تصورات آنها را بفهمد، در مسیرهای مشابه هم پرواز آنان باشد و روانشناسی رنگها - الهام آنها شود.
        ▪ برخی از مشاغل بنفش ها عبارت است از:
        هنرپیشه، موسیقی دان، هنرمند، سخن دان، طراح، تولید کننده، کارگردان، عکاس، کارهای اجتماعی، معلم معنوی، اقتصاد دان، مالک تجاری و مخترع.
         
        پرتقالی: صداقت آری، هوسبازی هرگز
        رنگی است تركيبی و آنهايی كه اين رنگ را رنگ دلخواه خود می دانند متكی به نفس نيستند. اجتماعی و خوش خلقند و با مردم خوب رفتار می كنند.
        نفوذ در اين گونه افراد مشكل است كسی كه آنها را دوست بدارد می تواند با او به آسانی ازدواج كند. هوسباز نيستند و اگر با كسی دوستی كنند صداقت و فداكاری دارند. اگر افراد اين دسته با كسی كه خصوصيات اخلاقی خودشان را داشته باشد ازدواج كنند سعادتمند می شوند.
        خاكستري نماد ابهام - احساس بی نيازی
        از اين رنگ براي نشان دادن جنبه‌ي ماورايي زندگي استفاده مي‌كنند.
        به داستان هايي كه درباره‌ي ارواح و كساني كه از دنياي ديگر به ديدن انسان مي‌آيند ، خاكستري مي گويند.
        خاكستري نشانه‌ي ابهام و رنگ ابر و مه است و گاه آن چه را كه نمايان است پنهان مي‌كند.
        در اسطوره‌هاي  يهوديان باستان ، رنگ خاكستري نشانه‌ي حكمت عميق است.
        رنگ خاكستري در كليساهاي قرون وسطي ، نشانه‌ي  تواضع و پشماني از گناه بود و راه‌بان بيش از ديگران از آن استفاده مي‌كردند.
        در جنگ جهاني دوم براي توصيف زير پا گذاشتن قوانين جيره‌بندي از اصطلاح « بازار خاكستري » استفاده مي‌شد.
        رنگ خاكستري ، نشانه‌ي كمال و دانايي است و معمولا افراد با موي خاكستري آگاه و با تجربه به نظر مي‌‌رسند.
        رنگ خاكستري متاليك ، نشانه‌ي قدرت و ثروت است و جعبه‌ي كادوهاي خاكستري متاليك اغلب از يك كادوي گران قيمت خبر مي‌دهند.
         
        زرد نماد تفكر مثبت
        رنگ زرد را نشانه‌ي ذهن و تفكر برتر مي‌دانند.
        هم چنين اين رنگ ، روشني و گرما ، فضيلت جويي ، عروج انبياء ، شادماني و سر خوشي را به ما نشان مي‌دهد.
        در زمان قديم ، رنگ زرد نشانه‌ي روح ،آزادي و استقلال بود و اله‌ي عطارد ، مثل فرشتگان مقرب درگاه خداوند به صورت رنگ زرد ظاهر مي‌شد.
        در كشور ژاپن رنگ زرد نشانه‌ي وقار و نجابت است. جنگجگويان باستان اين كشور در دوران خود ، گل‌هاي زرد داوودي را به نشانه‌ي پيمان شجاعت ، به خود آويزان مي‌كردند.
        در بين پيشگويان قديم ، رنگ زرد توصيفي از شير و خورشيد بود. آن‌ها زرد بودن شير را تنها عاملي مي‌دانستند كه او را در بين حيوانات به عنوان سلطان جنگل مطرح كرده است.
        مردم قرون وسطي معتقد بودند كه سنگ‌هاي زرد ، بيماري را از جسم او به درون خود جذب مي‌كند.
        در يونان باستان ، رنگ زرد نشان دهنده‌ي حالات زنانه بود و پوشيدن لباس زرد را براي مردا غير قابل قبول مي‌دانستند ، آن‌ها الهه‌ها و دوشيزگان را با پيراهن زرد زعفراني نقاشي مي‌كردند.
        در چين باستان براي نشان دادن امپراطور به عنوان قدرت برتر از رنگ زرد استفاده مي‌كردند. در آن زمان ، تنها امپراطور حق داشت لباس زرد بپوشد و اگر كسي جرات مي‌كرد لباس زرد بپوشد بايد انتظار مرگ سختي را مي‌كشيد.
        رنگ زرد نشانه‌ي بيماري نيز بوده است. زماني كه يك كشتي دچار طاعون مي‌شد ، پرچم زردي را بالا مي‌بردند كه نشان مي‌داد كشتي در قرنطينه است.
        از ويژگي‌‌هاي منفي رنگ زرد اين است كه اين رنگ نشان دهنده‌ي خيانت ، بي ايماني ، نا اميدي ، ترس و حرص است.
        در قرن دهم در فرانسه به آدم‌هاي ترسو و نامرد لقب زرد مي‌دادند ، در دوره‌ي انقلاب كبير ، درهاي خانه‌هاي مردمي را كه تصور مي‌شد به دولت جديد خيانت كرده‌اند با رنگ زرد رنگ آميزي مي‌كردند.
        در قديم رنگ زرد براي نشان دادن كساني بود كه عليه كليساي كاتوليك حرف مي‌زدند و به كفرگوياني كه محكوم مي‌شدند در هيزم سوزانده شوند ، لباس زرد مي‌پوشاندند.
        هم چنين در قرون وسطي ، يهوديان را مجبور مي‌كردند كه لباس زرد بپوشند. ناري‌هاي آلمان نيز يهوديان را مجبور مي‌كردند كه به لباس خود ستاره‌ي زرد بدوزند.
        در قرن حاضر رنگ زرد نشانه‌ي ملي گرايي و وطن دوستي است. آمريكايي‌‌ها براي حمايت از سربازان جنگجو به رختان رمان‌هاي زرد مي‌‌بندند.
         
        سبز نماد آرامش - كنجكاوی
        رنگ سبز به معناي آزادي و رهايي و نشانه‌ي زندگي است و حس آباداني را تداعي مي‌كند.
        رنگ سبز به خاطر آرام بخش بودنش به عنوان رنگ ايمني و سلامت در جهان معرفي شده است. براي نشان دادن علائم فيزيكي بي خطر از اين رنگ استفاده مي‌شود.
        در قرون وسطي رنگ سبز نشانه‌ي زندگي جديد و رشد بود ، به همين دليل رنگ سبز را براي لباس نو عروسان انتخاب مي‌كردند.
        در اروپاي غربي اعتقاد بر اين بود كه رنگ سبز ، رنگ مورد علاقه‌ي قدرت‌هاي بزرگ است و اين قدرت‌ها مي‌‌توانند كسي را كه لباس سبز پوشيده ، به بد شانسي ابدي محكوم كنند.
        اين خرافات تا حدي ادامه پيدا كرده است كه امروزه بسياري از افراد با ماشين‌‌هاي سبز رانندگي نمي‌كنند و اعتقاد دارند كه احتمال تصادفات با اين اتومبيل‌ها بيشتر است.
        رنگ سبز در چين نشانه‌‌ي ثروت است و در برخي اوقات يادآور باران شديدي است كه زمين را بارور مي‌كند.
        در گذشته رنگ سبز يادآور زهر بود و به همين دليل هيچ گاه داروها را به رنگ سبز نمي‌ساختند.
        در اسلام ، رنگ سبز نشانه‌ي ايمان و عقيده در دين ، توكل به خدا ، بقا و جاودانگي است و هم چنين نشانه‌‌ي روز قيامت است.
         
        قرمز نماد قدرت - خوش قلب اما خودپرست
        در شرق ، رنگ قرمز يادآور آتش و از طرفي نشان دهنده‌ي تولد دوباره مي‌باشد.
        ققنوس پرنده‌ي سرخ جنوب ، نماد رنگ قرمز است. گفته مي‌شود ققنوس خود را روي توده‌اي از هيزم آتش زد ، سپس با شكوه و عظمت از آتش برخاست.
        در زبان آلماني ، كلمه‌ي قرمز با واژه‌هاي زندگي و خون هم ريشه است.
        رنگ قرمز در كيمياگري نشانه‌ي قدرت مردانه و نشانه‌اي از سرخي خورشيد است.
        تا مدت‌ها قبل رنگ قرمز در كنار رنگ سياه ، قدرت جادوگران را نشان مي‌داد.
        هم چنين رنگ قرمز از نظر نمادين ، مانند خوني است كه به هنگام فتح و پيروزي ريخته مي‌شود.
        از زمان زندگي قبيله‌اي تا قرون وسطي وقتي كسي به جنگ يا شكار مي‌رفت ، با رنگ قرمز نقاشي‌هايي روي بدن خود مي‌كشيد تا اين رنگ قدرت جسماني او را زياد كند و از او در برابر مرگ و زخمي شدن محافظت نمايد. در واقع انسان با به كار بردن اين رنگ ف هم به دنبال خطر مي‌رود و هم مي‌خواهد خود را از آن حفظ كند.
        پزشكان قديمي براي بيرون آوردن انرژي منفي و شوم از خانه از رنگ قرمز استفاده مي‌كردند. گبوميان استراليايي ، رنگ قرمز را نشانه‌ي باروري مي‌‌دانستند و سنگ‌‌هايي به رنگ قرمز در مزارع خود پنهان مي‌كردند تا تخم‌هايي كه در زمين كاشته‌اند ، بارور شوند و جوانه بزنند.
        در شرق تا قبل از سال 1940 ، قرمز را رنگ خوش شانسي و خوش بختي مي‌دانستند.
        در روسيه سال‌‌ها قبل از اين كه قرمز نشانه‌ي انقلاب باشد ، نشانه‌ي غرور ملي بود.
        اواسط تابستان ، نماد رنگ قرمز است ، به اين علت كه حرارت خورشيد به بالاترين سطخ خود مي‌رسد.
        در چين ، قرمز نشانه‌ي خوش اقبالي است و نو عروسان لباس قرمز مي‌‌پوشند. هم چنين در مراسم جشن فرزند تازه متولد شده ، از تخم مرغ قرمز استفاده مي‌كنند.
        در مذاهب يهوديت و مسيحيت ، رنگ قرمز يادآور گناه به ويژه گناهان شهواني بوده است. پيامبر مسيحيان يوشع در كتاب مقدس از " گناهاني كه مانند خون قرمزند " ياد كرده است.
        اين رنگ مظهر شدت و زياده روی است که گاهی در جهت مخالف آن است. قرمز رنگ عشق و تنفر و فداكاری و خشونت و خون و آتش. كسی كه به اين رنگ علاقه دارد هرگز نمي تواند در زندگی بی تفاوت باشد.
        اين گونه اشخاص تند و سركش و در عين حال فعال و شجاع و کمی عجول هستند. احتمال شكست به خصوص در عشق برای آنها فراوان است.
        قضاوتهاي عجولانه و ناگهاني در مورد ديگران اغلب سبب از بين رفتن دوستي هايشان مي شود، با آن كه در عشق كاملاً فداكارند اما اگر روزی حوادث بر وفق مراد نباشد بدون تفكر و جويا شدن علت مي جنگند.
        دو عيب بزرگ خودپرستی و عدم كنترل، در نفس آنهاست و دو صفت ممتازشان خوش قلبی و حس بزرگ طلبی است. به طور كلی دوستداران رنگ قرمز دارای خصوصيات متضادی هستند.
         
        سفيد نماد پاكي
        در گذشته لباس سفيد نشانة‌ي ثروت بود و اگر كسي لباس سفيد مي‌پوشيد ، مردم فكر مي‌كردند خدمتكاري دارد تا آن را برايش تميز نگه دارد.
        هم چنين مردم فكر مي‌كردند كساني كه لباس سفيد مي‌پوشند ا مقام اجتماعي بالايي برخوردارند ؛  زيرا در آن رنگ سفير نشانه‌ي حقيقت و پاكي است و در تمام كشورها تكان دادن پرچم سفيد نشانه‌ي فرياد صلح است.
        در يونان باستان براي رفتن به رختخواب لباس سفيد مي‌پوشيدند تا خواب‌هاي خوب ببينند.
        در هند ، چين و ژاپن رنگ سفيد مرگ و عزا را به خاطر مي‌آورد و اين به دليل همراهي رنگ سفيد با بهشت و فرشتگان است.
         
        سياه نماد مرگ - خوش ذوقی و ظرافت طبع
        رنگ سياه نشانه‌ي غم و اندوه ، ترس ، رازداري و مبهم بودن است.
        در اكثر جوامع غربي رنگ سياه يادآور مرگ ، عزا و خاك سپاري است.
        رنگ سياه با تاريكي و ترس از ناشناخته‌ها ارتباط دارد و نيروهاي مافوق طبيعي يا جادويي را به خاطر مي‌آورد.
        در دنياي مد ، رنگ سياه نشانه‌ي شيك پوشي ، جذابيت و زيبايي است.
        در بريتانيا به عضوي از خانواده كه باعث ننگ و رسوايي خانواده مي‌شد " گوسفند سياه خانواده " مي‌نامند.
        در فرهنگ‌هاي غربي رنگ سياه اغلب نشانه‌ي قدرت بسيار زياد و پر رمز و راز بودن است.
        در فارسي وقتي مي‌گوييم كسي " سياه دل " است ، يعني انساني بد بين و بد دل است.
        اين رنگ برخلاف عقيده ی همگان رنگ نوميدی و عزا نيست بلكه نشانه خوش ذوقی و ظرافت طبع است. اگر از دوستداران اين رنگ هستيد مسلماً به شخصيت اطرافيان خود احترام می گذاريد و برای آن كه ديگران را با ارزش و برجسته نشان دهيد از هيچگونه كمكی به آنها دريغ نمی كنيد و هرگز خود را به ديگران تحميل نمي نماييد همچنين عقايد و نظريات ديگران را به آسانی مي پذيريد.
         
        رنگ صورتی
        رنگ صورتی از اصلی ترین رنگ هایی است که روانشناسی رنگها - "آرامش" محسوب می شود.
        رنگ صورتی از ترکیب رنگ قرمز و سفید ، به دست می‌آید. این رنگ از عشق و احساسات سخن می‌گوید و به فرد احساس آرامش می‌دهد.
        گفتنی است رنگ صورتی تمام "نفرت ها" و "کینه ها" را از انسان دور می کند و سمبل شادی و آرامش را به انسان هدیه می دهد. "قلب" انسان از دیرباز با رنگ صورتی و یا قرمز به تصویر کشیده می شده است و این رنگ نشانگر دوستی است و حس شادی و نشاط را برای انسان ها به وجود می آورد.

        بررسی ها نشان می دهند تمام افراد هر چند وقت یکبار باید لباسی به رنگ صورتی بپوشند تا احساس شادی و نشاط کنند و این باور نادرست که رنگ صورتی ویژه ی زنان است تنها باعث دور کردن مردان از رنگ های شاد و آرامش بخش می شود.

        نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند رنگ صورتی از جمله رنگ هایی است که انسان ها با آن به راحتی انس می گیرند و می تواند تمام امواج و "فرکانس های منفی" و مضر را از انسان ها دور کند.
         
        رنگ طلایی
        طلایی رنگ رفاه، وفور، شجاعت و زرق و برق است و جسارت، گرمی و لوکس بودن را می‌رساند. این رنگ قدمتی طولانی و شاهانه دارد و شکوه و عظمت را می‌رساند
        خانم هایی که رنگ طلایی دوست دارند جزو افرادی نیستند که با خیال راحت بنشینند و منتظر شانس باشند. آن ها آرزوها و رویاهای بسیار بزرگی دارند و افرادی جاه طلب هستند، آن ها سعی می کنند تا حد ممکن از زندگی لذت ببرند اما گاهی ممکن است هوای نفس آن ها موجب افول شان شود و آن ها را از برنامه شان عقب بیندازد و در نتیجه دچار اضطراب و عقب ماندن از زمان شان کند.
         
        فيروزه ای: اسرارآميز و پند ناپذير
        دوستداران اين رنگ اسرارآميزند و احساساتی و كارهای شخصی خود را به خوبی اداره می كنند. پشتكار دارند و باثباتند و به نصايح ديگران در مورد كارهای خود كمتر توجه دارند. فيروزه ای معمولا رنگ مورد علاقه ی خانمها است.
         
        قهوه‌اي نماد سادگي - قابل اعتماد
        در گذشته رنگ‌هاي روشن مخصوص نجيب زادگان و اشراف و ثروتمندان بود و در مقابل دهقانان و افراد طبقه‌ي پايين جامعه از رنگ قهوه‌اي استفاده مي‌كردند.
        در سال 1980 لباس افسران را از آبي سير ، سياه و خاكستري ، به رنگ قهوه‌اي تغيير دادند تا افسران مهربان‌‌‌تر به نظر برسند و آمار آدم كشي كاهش يابد.
        هم چنين در انگلستان در اصطلاح عاميانه براي افراد بي شور و شوق و خسته از زندگي ، از كلمه‌ي قهوه‌اي استفاده مي‌كنند.
        اگر رنگ قهوه اي را دوست داريد كاملاً می توان روی شما حساب باز كرد. باثبات و مقدس، شاعرپيشه وكمی فيلسوف مآب هستيد.
        به ندرت تغيير عقيده مي دهيد و با آن كه كمتر تصميم می گيريد اما هر بار كه تصميمی بگيريد آن را به مورد عمل می گذاريد.
        شما كاملاً در نگهداري پول و اسرار ديگران قابل اعتماد هستيد. ميل داريد پيوسته در عالم خودتان باشيد و گاهی اوقات با اطرافيان خود رفتار خشونت آميزی در پيش می گيريد. در عشق هرگز بدبين و تند نيستيد.
        نارنجي نماد شكوه و عظمت
        رنگ نارنجي ، رنگ غروب آفتاب است و شكوه و عظمت بيابان هاي كوير را نشان مي‌دهد.
        در آداب و رسوم مصر و يهوديان باستان ، نارنجي نشان دهنده‌ي شكوه و جلال بود. در برخي موارد رنگ نارنجي نشانه‌ي آتش نيز هست.
        در مصر رنگ نارنجي نشانه‌ي الهه‌اي به نام سمكت است كه سرش ، سر شير است و ختر شجاع پادشاه خورشيد مي‌باشد.
        در زمان قديم براي نشان دادن قدرت و موفقيت از رنگ نارنجي در پرچم‌ها و تاج‌‌هاي پادشاهان استفاده مي‌شد.
        ميوه‌هاي نارنجي رنگ ، معناي خاص خود را دارند ؛ مثلا هلو نشانه‌ي طول عمر و جاودانگي است و پرتقال نشانه‌ي نيروي زندگي و قدرت خورشيد مي‌‌باشد.
         

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۵۱۸۶ در تاریخ چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۱۵ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0