سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        🔴 درسنامه ی ۵٢(قافیه ١٧)
        ارسال شده توسط

        سید هادی محمدی

        در تاریخ : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۰۲:۲۰
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۴۸۹ | نظرات : ۷۴

         
         
         
         
         
        مجرى (مجرا) (به معنی رهگذر و محل رفتن) حرکت حرف رَوی است، وقتی حرف وصل به آن می‌پیوندد
         
         
        این حرکت تغییر ناپذیر است 
         
         
         
        کسره ی حرف «ب» در دو کلمه ی خوابی و آفتابی و فتحه ی حرف «م» در دو
        کلمه ی نامَش و کامَش مجری است
         
         
         
        حرکت فتحه در حرف« ر» در کَمَرَم و بَرَم
        مجری است
         
         
         
        حرکت «ج» در غنج و ترنج مجری است.
         
         
        صوت در حرف وصل، از حرکت روی آغاز می‌گردد و از وصل گذر می‌کند و صوتِ حرف وصل، بدون حرکت روی ظاهر نمی‌شود. بر این اساس، روی در صورتی که مطلق باشد ـ یعنی حرکت بر آن عارض گردد ـ خود حرکت دارد و به دیگری (وصل) نیز صوت می‌رساند، و برای همین، مجرا خوانده می‌شود. تا این‌جا دانسته شد تفاوت توجیه و مجرا، در سکون یا حرکت داشتن روی است.
        توجیه و مجرا، وابسته به روی است؛ به این معنا که وصفِ دو حرکت روی است
         
         
         
         
        #سید_هادی_محمدی 
         
         
         
         
        پی نوشت :
         
        منابع در آخرین جلسه عنوان می گردد 
         
         
         
         
         
        سرقت ادبی
         
        رمانی مهیج و پرتعلیق درباره‌ی نویسنده‌ای که مدت‌هاست نتوانسته داستان خوبی بنویسد، اما با یک سرقت ادبی، زندگی خود را زیر و رو می‌کند. کتاب سرقت ادبی از جین هنف کورلیتز، اثری محبوب و ستایش‌شده است که استفن کینگ آن را «استثنایی» توصیف می‌کند. این کتاب نامزد جایزه‌ی گودریدز در ژانر معمایی و تریلر شده است.
         
         
         
         
         
         
         
         

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۱۴۵۹۱ در تاریخ دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۰۲:۲۰ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0