سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 2 دی 1403
    22 جمادى الثانية 1446
      Sunday 22 Dec 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۲ دی

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        ظاهر و باطن اعمال
        ارسال شده توسط

        سعید صادقی (بینا)

        در تاریخ : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۴:۵۹
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۳۸۸ | نظرات : ۳۳

        بسم الله الرحمن الرحیم
        یا ارحم الراحمین
         
        انسان ها تا جایی که در جهت بهشت و یا جهنم عمل خود را با شاکله ی وجود پیوند ندهند هیچ گاه بهشتی یا جهنمی نمیشوند. واضح تر آنکه اگر خودشان ندانند کاری که میکنند گناه است پس درب جهنم به رویشان باز نمیشود( شیطنت در معصومیت، البته که اثر وضعی خود را در ویرانی حقیقت وجود آدمی میگذارد و این را بوضوح در جوامع غربی میبینیم. امروزه با حضور بیشمار وسایل ارتباط جمعی در اقصی نقاط جهان دیگر جایی برای شیطنتِ بی انتخاب نیست.) 
         
        و بر عکس اگر خودشان ندانند کار نیکی که انجام میدهند باغی بهشتی در عمق جان میسازد به واقع عملی صالح بدون ایمان انجام داده اند که خوب معلوم است چنین افرادی بخاطر پرده های مختلف عاجز از درک عمیق تاثیر عمل صالح هستند چرا که اتصال به حقایق با قدرت مراتب ایمانی امکان پذیر است. و اما استدراج یعنی خروج تدریجی از جایگاه ایمانی و یا سقوط یک دفعه ی یک مومن حزب اللهی به خودش مربوط است. لوازم مختلفی به جهت جلوگیری ازین دردناک ترین اتفاق است، اما آنچه که از همه مهم تر است نشکستن دل مهدی فاطمه سلام الله علیه است. 
         
        اگر خدای ناکرده برای کسی در جبهه ی حق این اتفاق افتاد ما بقی با حفظ متانت و دعا برای فرد مورد لغزش قرار گرفته، باید خط خود را در عمق جان جدا کنند. ابدا چیزی در عالم تکان نخواهد خورد، چند صباحی فرصت خدمت برای استقرار اهداف والای اسلام برای عبد باوران پدید آمده تا خود را نشان دهند، اگر طغیان کنند به لطایف الحیلی سرکوب میشوند و اگر همراه باشند به عزت حقیقی دست می یابند. توفیق، خاستگاه اصلی بندگان سراپا تقصیری چون من است. پس 
        و من الله توفیق.
         
        سعید صادقی
        ۲۴ محرم ۱۴۴۱
        ۲ مهر ۱۳۹۸

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۱۴۲۶۵ در تاریخ سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۴:۵۹ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        سید هادی محمدی
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۴۵
        درود بر شما سعید جان

        قلمتان نویسا

        بمانید به مهر و بسرایید

        خندانک
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۲۲:۳۸
        سلام و درود فراوان

        خدمتتان سید بزرگوار

        زنده و پاینده باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۱۵
        درودبرشما سعید جان عزیزم بسیار پرمفهوم قلم زدید احسن برشما 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۵:۰۲
        درود فراوان جواد عزیز
        امیدوارم مفید فایده قرار گرفته یاشد

        درود فراوان بر شما خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدی عبدلی حسین آبادی
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۳۴
        درود بر شما خندانک
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۵:۰۲
        درود بیکران دوست گرامی خندانک
        ارسال پاسخ
        آذر دخت
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۱۴
        🌸🌸🌸🌸🌸
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۵:۰۳
        بینهایت سپاس بانو خندانک
        ارسال پاسخ
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۵:۲۵
        با درود منظور از

        چند صباحی فرصت خدمت برای استقرار اهداف والای اسلام برای عبد باوران پدید آمده تا خود را نشان دهند

        خدای نکرده مسئولان ما که نیستن؟
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۵:۳۳
        سلام و درودی محدد

        در پاسخ به نظرتان باید عرض کنم
        اتفاقا مسئولین خطاب اصلی این متن هستند

        چه در حوزه ی مسئولیت های فردی چه در دولت چه در خانواده چه در اجتماع چه در نهاد های خصوصی

        هر مسئولیتی فرقی نمی کند
        انسان ها مسئولند آیا شما خود را مبرا از مسئولیت میدانید ؟

        مسئولین دولتی هم باید خودشان این مطلب را دریابند
        در اجتماع دولتی نظارت هست کم و کاستی آن به خودشان و خدای خودشان هم خوب در دولت هست و هم بد خدا خوب های شان را توفیق خدمت بیشتر دهد و بد های شان را همانطور که گفتم از گردانه خدمت دور کند

        الان خود را در یابیم خندانک
        ارسال پاسخ
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۲۲:۱۷
        با درود مجدد مسئولین ما انسانهای خواب یا خود به خواب زده ای هستند چندان به آنها امید نداشته باشید بنظر من تقریبا همه هم تنها ادعای با ایمان بودن دارند و مومن واقعی نیستند شخصا با چند نفرشان از جمله رییس کمیته امداد رییس ورزش و جوانان و.. برخورد داشتم انسانهایی که از بالای یک نقاب به بقیه نگاه میکنند و بسیار خود بزرگ بین و مغرور هستند و تنها مدعی ایمانند و نه مومن حقیقی خندانک
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۲۲:۳۲
        شما چرا انقدر تمرکز خودتان را از وظایف فردی پرت و به وظایف جمعی آن هم در مقام منتقد (در بهترین حالت ) فوکوس کردید.

        پس خودسازی چه می شود؟

        نگران بنده نباشید من به چیزی غیر خدا امید نبستم
        شما که هنوز این را در من درنیافتید چطور با برخورد یک باره فلان مسئول را اینطور قضاوت کردید؟

        دست بردارید از اینطور فرافکنی ها
        این ها راه به جایی نمی برد

        امیدوارم همه هوشیار باشند
        که در وظایف خود چه فردی چه اجتماعی و ...
        متعهد باشند خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۱۶
        من تنها حقیقت واضح جامعه را بیان میکنم

        مسئولان اگر مسئول بودند اوضاع این نبود

        وظیفه فردی من در قالب شعر تنها صدای دردمندان شدن است

        و در اجتماع نقش کمک گر به بقیه

        مطمئن باشید در حد توانم به بقیه کمک کرده و میکنم

        خواهشا مقام مسئولان فشل و دروغگو را بالا نبرید چون یحتمل روزی با سر زمین میخورند خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۱۸
        من نگفتم شما دل بستید گفتم دل نبندید معانی را باید بیشتر جستجو کرد

        امید داشتن به کسانی چون مسئولان ایرانی آب در هاون کوبیدن است خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۲۱
        من حاظرم مرا به مقام اول حکومت این مملکت ببرید و توقع زیر و رو کردن این دیار و شادمان و فرخنده کردن مردمان آنرا از من داشته باشید چنانچه اینکار را نکردم مرا اعدام کنید

        کسی حاظر هست اینطور حرفی بزنه ؟

        فقط حرف و حرف و حرف مسئولین فقط حرفند چون باد هوا
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۲۵
        بنظرم باید تا جای ممکن کوبید و نقدشان کرد

        مسئول کارش وظیفه و بیکاریش وقت کشی است
        مریم کاسیانی
        چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۰:۲۳
        درود بر شما
        ان شاءالله که توفیق الهی نصیبتان گردد و در راه حق ،ثابت قدم بمانید
        خندانک خندانک خندانک
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲
        درود فراوان خدمتتان بانو کاسیانی ارجمند

        توفیق خاستگاه بندگان سراپا تقصیری چون من است
        ممنونم و محتاج دعا

        یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک خندانک

        ارسال پاسخ
        اسدی
        چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۳۸
        با سلام
        اپیکور اعمال مرتبط با انسان را شامل اعمال اختیاری جبری و اتفاقی می داند ولذا رفتارآدمی را با توجه به شرایط می سنجد و نظرش این است که انسان‌ها تنها در مورد رفتارهای اختیارشان مسئولیت دارند و البته برای کسانی هم که دیدگاه ایدئولوژیک و دینی دارند مثلا در دین اسلام و قرآن آمده که خداوند انسان ها را بیشتر از توانایی‌شان مکلف نمی کند .اما راجع یه اعمال نیکی که باید توام با نبت و ایمان باشد یعنی حسن فاعلی این هم در مرحله خود برتر از مرحله ایست که شخص کار خوب رابدون به قول شما ایمان یا حسن فاعلی انجام می دهد اما خودش نیکو تر از عمل خنثی یا شنیع است و در اثر بخشی و انرژی گستری به انسانها و ایضا کائنات موثر است ‌اما ایمان د ر واقع در جهان مدرن به آن فرضیه ای می گویند که باید با ادله اثبات شود در علم تجربی با پروسه فرضیه مشاهده
        آزمایش و استخراج و در علم حقوق گواه قسامه سند اقرار ‌
        اما در مورد نگاه مان به غرب و شرق. دوست من ما در جهانی هولوگرافیک زندگی می کنیم بطوریکه با تاباندن دو تا ذره به صفحه مختصاتی آن دو بخاطر اختلاط آگاهی از اطلاعات هم با خبر می شوند (جهان هولوگرافیک از مایکل تالبوت) لذا بهتر است در این جهان با ارائه الگو اخلاقی مناسب سعی کنیم اول خودمان را با خودمان مقایسه کنیم (که متاسفانه برآمد آن امروز ه برای ما به جز فقر و فساد به دلیل ناکارآمدی چیزی بیشتر نبوده) و از سویی به نقاط قوت دیگران و ضعف هایمان نگاه کنیم ‌.انسان که یک انرژی نامیراست به روایت سوژه ها در کتاب‌های سفر روح و سرنوشت روح مایکل نیوتن (حتما این دو کتاب را اگر مطالعه نکرده اید مطالعه کنید ).با این همانی که با دنیا دارد باید به انرژی های مثبت خودش اضافه کند ساده بگم غذای مجلسی همیشه خوش مزه تر از خانگی است( فلسفه تنهایی لارس آسونسن ).خلاصه که خیلی از این تو لیداتی که من و شما مصرف می کنیم از همین لو تاب و رایانه و برق انواع تجهیزات ..ساخته همان غرب است البته امروز همان
        غربی در یخچالش را باز می کند و خوراک ژاپنی مصرف می کند این یعنی الگو شدن در تولید و اخلاق نه ساخت چند تا طرقه آن هم با بیت المال و جنگ افروزی .ببخشید سرتان را دید آوردم موفق باشید و بهروز
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۲:۰۲
        سلام و درود بانو

        اگر ما بخواهیم با همان به قول شما چند تا طرقه اقتداری پیدا کنیم که راه تعامل مقتدرانه رو به دنیا باز کنیم تا دنیا بدون فاکتور گرفتن ماهیت فرهنگی و دینی ما، ما را به رسمیت بشناسد و در آن هنگام استعداد های ما هنگامه ی بروز و ظهورشان راه تعالی باشد چه؟

        شما دنیای بدون قرآن حق بین را ترسیم نکنید
        حتی علم خواسته ی عمیق قرآن نیست
        قرآن پرچم دار حکومت ها باید باشد
        علم باید کشف قرآنی باشد اگر بود که چه بهتر

        از این جا به بعد سخنانم را بدقت پیگیری کنید

        اپیکور اعمال مرتبط با انسان را شامل اعمال اختیاری جبری و اتفاقی می داند ولذا رفتارآدمی را با توجه به شرایط می سنجد و نظرش این است که انسان‌ها تنها در مورد رفتارهای اختیارشان مسئولیت دارند

        شما از اپیکور آوردید من از امیرالمومنین علی علیه السلام می آورم که فرمودند هر عملی از در پی آن از خداوند ژلب غفران کردی از خود توست و هر عملی که از خداوند در پی آن سپاس و تشکر کردی از خداست.

        من هم توحید را یاد آوری کردم هم مسئله ی جبر و اختیار را حل کردم و هم بابی گشودم که بدانید آدمی کجای داستان خلق شده

        اما در مورد اثر بخشی عمل چه در جهت مثبت چه در جهت منفی
        محل بحث بنده برای خود آدمی بود و ارتقای ایمانی یا رکود آن نه جهان پیرامون آن. پر واضح است که اثرات مفید و مخرب برای اطرافیان نمودی درخور دارد.

        دوست ارجمند بانوی گرامی
        بنده روی پروژه ای کار میکردم سالها قبل از آمدن وایبر و لاین چه برسد به اینستاگرام و واتساپ و. .. موضوع آن پردازش در ابر )cloud computing بود. مختصری بخواهم عرض کنم این است که سیستم عامل ها چه لب تاپ چه پی سی به جای ارتقای درونی یا حتی نرم افزار ها برای ارتقا سرور های متمرکزی داشته باشند که در آن حال دیگر یک لب تاپ نقش یک مشتری را دارد خیلی پیچیده و سنگین برنامه ریزی نشود و تمام بار پردازش بود سمت سرور.

        فکر میکنید این ایده را کجای خلقت میتوانید پیدا کنید؟

        خیلی ساده میگویند فلانی سیمش وصل است به کجا؟
        به سرور اصلی منبع اصلی

        حال شاهکار حکیم سهروردی راببینید در تلفیق عرفان با فلسفه
        که اشراق را به ارمغان آورد.

        اصحاب کهف یک شبانه روز در خواب بودند
        بر طبق علم فیزیک طبق نظریه ی نسبیت انیشتین
        اگر نور در جایی خمیده شود زمان در آنجا کند میشود
        و این اعجاز کلامی را در تاباندن نور در غار اصحاب کهف
        در قرآن مشاهده میکنیم خودتان بروید و مطالعه کنید

        هزاران هزار اعجاز قرآنی دیگر

        قرآن کتاب هدایت است نه کتاب جلوبر علم البته کد های علمی را هم برای تدبر همواره در خود دارد

        حال شما میخواهید در دنیایی مستغرق شویم که راس سرانش این عظیم ترین هدیه ی خداوندی را چنان ناکارآمد جلوه میدهند که تنها تمتعات مادی ررو در پایین ترین حالت ممکن جلو ببرند

        مگر اختراع یخچال فریز چه پیچیدگی دارد که علم نانو ندارد مگر اختراع لب تاپ چه پیچیدگی دارد که سلول های بنیادی ندارد

        یادتان باشد اگر مطلبی از علوم ما در جایی درز نمی کند بخاطر آن است که استعمار تنها مادی در جهت نفت و گاز و فلان نیست

        گاهی صفحات شخصی اشخاص را چنان مرور میکنند و نکته ها را استعمار مسکنند و خودشان میگیرند و به نفع خودشان جا میزنند

        پیروز و موفق باشید خندانک


        ارسال پاسخ
        اسدی
        چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۴۰
        درد صحیح است
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ۰۱:۰۹
        درود مجدد خدمت جناب صادقی

        به دقت به این نوشتار توجه کنید

        اولا اینکه تا زمانی که یک عقیده اثبات نشود ولو کل کره زمین به آن باور داشته باشند آن عقیده تنها یک عقیده باورمند و بی دلیل است

        در اینصروت کسی میتواند خورشید پرست باشد با این استدلال که خورشید منبع زندگیست و با خاموش شدن آن ما خواهیم مرد در اینحالت من و شما و هیچکس دیگری هم نمیتواند از کارش ایراد بگیرد چون یک دلیل محکم بیان کرده حالاگر میتوانید آنرا رد کنید تا اشتباه او را نمایان سازید

        مورد دوم اینکه کسانی را دیده ایم که نزدیک به نیم قرن و با گفته خودشان بر مبنای آموزه های قرآن به کشور حکومت میکنند ثمره این حکومت فقر فراوان طلاق اعتیاد و.. میباشد حال میخواهید این افراد به جهان هم حکومت کنند ؟ دقت کنید که ساخت پل و بیمارستان و تاسیس جاده و لوله کشی اب ووو کارکرد و ثمره یک حکومت نیست و در واقع وظیفه آنست ضعیف ترین حکومتها نیز چنین دستاورد هایی داشته اند و اصلا اسم اینها دستاورد نیست

        نمیفهمم که به چه دلیل باید از یک نوع حکومت طرفداری کرد حال حکومت خودمان آمریکا یا هر جای دیگری طرفداری از چیزی زمانی ارزش دارد که آن چیز زندگی من و بقیه را بهبود ببخشد این بهبود در کجا و چطور حاصل شده میشه توضیح بدید؟

        و اما درباره اینکه کتب دینی پر ز اعجازند اولا اینکه آن اعجاز را باید ثابت کرد دوما باورمندان به دین یک شاخه نیستند و هر کس میتواند با استناد بر کتاب ینی خودش آنرا اعجاز و برتر بخواند

        امیدوارم جوابهایی قانع کننده داشته باشید هر چند بیشتر بیان آنها در جمع برای من اهمیت دارد وگرنه در صفحه شخصی پیام میدادم خندانک

        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۹
        نمیفهمم که به چه دلیل باید از یک نوع حکومت طرفداری کرد
        بنده در متن گفتم و تنها یک جواب یک خطی:
        نگه داری ماهیت فرهنگی و دینی مان

        واقعا دیگر دوست ندارم با شما هم کلام بشوم بزرگوار
        امیدوارم اینطور دغدغه مندیتان را در صفحه های دیگر
        جستجو کنید و پیگیر باشید من خیلی نمی توانم عمیقا شما را در تناقض هایتان درک کنم

        تنها اجازه بدهید خواهش کنم ازتون دیگر پای در صفحه ی بنده نگذارید خندانک
        ارسال پاسخ
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ۰۳:۱۷
        این آخرین پیامی است که برای شما میگذارم با احترام فراوان خندانک

        اول اینکه شما یک بحث را میسازید اما توانایی ادامه آنرا ندارید و اگر نظری مخالف باشد آنرا به تناقض ربط میدهید گفته های من هیچ تناقضی نداشته اند تناقضی اگر بوده آنرا بیان کنید

        دوم اینکه دین هیچ ارتباطی با حکومت ندارد برای حفظ دین به حکومت متوصل نمیشوند یا بلعکس این حرکت حرکتی سیاسی و نوعی فریب است

        سوم اینکه هر کس با هر اعتقادی اگر در پی بسط آن باشد جهان دیگر جای زندگی نخواهد بود اعتقاد را تنها باید برای خود نگه داشت چنانچه هدف من از طرح این مباحث قبولاندن یا بسط اعتقاد خودم نیست بلکه میخواهم بفهمم افرادی که این رویه را دارند با کدام منطق و اثبات اینکار را میکنند

        اگر بحث الهی بودن دین باشد باید ثابت شود در غیر اینصورت من هم خود را پیامبر میخوانم و کتابم را از جانب خدا معرفی میکنم حال این گفته را رد کنید مگر چنین چیزی میشود ؟

        نوشتن این موارد برای ادامه دادن بحث نبودند تنها زمانی که در خلوت خود به نتایج منطقی رسیدید میتوان گفت نوع نگاهتان صحیح است

        ذات حق یاریگرتان خندانک
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۳۱
        دوست عزیزم عارف جان عزیز

        من دیشب کمی خسته بودم عذرم را بپذیر
        من دوست ندارم تضارب آرا به یکه تازی و تند روی بینجامد
        من تنها دوست دارم اگر جایی حرف حقی است زده شود و
        من هیچ گاه ادعای آن را ندارم که همه فن حریف این میدان و عرصه هستم آیا کسی میتواند این ادعا را بکند؟ بارها گفتم اگر سوالی دارید به منابع متقن آن رجوع کنید

        من دوست ندارم شمایی را که دل دل خودم میدانم جوانی هستید دل پاک را از خود برنجانم فقط درک کنید من هم سوادی دارم و حد اعتقادی و ایمانی

        از شما هم آموختم و از دوستان هم می آموزم
        قدمتان در جای جای صفحاتم سر چشم

        خواهشی که از شما دارم این است که جایی که فهمیدید من پاسخگوی شما نیستم ادامه ی بحث ندهید به همین راحتی و لزومی هم ندانید که با من وارد بحث شوید خندانک

        امیدوارم کدورتی در دل شما رفیق گل باقی نماند خندانک
        ارسال پاسخ
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۰۵
        جناب صادقی عزیز

        من از کسی کدورت ب دل نمیگیرم و همواره دوست دارم بحث منطقی انجام بدم ولی خب خودتان ببینید مثلا در بحث حفظ فرهنگ که فرمودید

        ما هزار سال قبل از اسلام و حکومت اسلامی

        حکومت پادشاهی و دین زرتشتی داشتیم و خب بنا بر فرموده شما

        اگر قرار به حفظ فرهنگ و دین باشه خب این نوع فرهنگ و دین قدیمی تر بوده و اگر با اسلام و حکومت اسلامی جایگزین شده خب احتمال داره در زمانه دیگری هم حکومت و دین تغییر کنه این مورد به این بستگی نداره که من شما یا هزاران شخص طرفدار یا ضد چیزی باشیم گذر زمان و تغییر ذهنیت ها باعث این موارد میشن

        من فقط هدفم یک بحث سازنده در قالب منطق هست

        اگر جایی زیاده روی کردم معذرت میخام موفق باشید خندانک
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۴۳
        سلام و درودی مجدد عارف جان
        خوشحالم کدورتی حاصل نشده خندانک

        کوتاه عرض میکنم

        جمهوری بروز شده ی انتخاب مردمی ایران برای حکومت و اسلام بروز شده و تکمیل شده ی ادیان الهی ست طبق گفته ی خود قرآن کریم

        نگه داری این دو ماهیت کاملا منطقی و لازم الاجراست خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۰۷
        هدف ادامه بحث نبود فقط توضیح یک مورد در وادی منطق بود موجود عذر میخام و پاینده باشید خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۰۷
        مجدد
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۰۸
        من سوالی رو مطرح میکنم در صفحه خودم با عنوان


        منطق چیست؟ خوشحال میشم باشید تا به یک اجماع آرا در این مورد برسیم
        سعید صادقی (بینا)
        سعید صادقی (بینا)
        جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۴۴
        اگر وقت کنم حتما سر میزنم و از دریچه ی منابع متقن مطالب مفیدی ارائه خواهم داد درود بر شما خندانک
        ارسال پاسخ
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۴۳
        با تفسیری که فرمودید آیا اگر چیزی بهتر و بالاتر از جمهوری برای ما وجود داشته باشد نباید به آن سمت برویم اگر نه چرا ؟

        حرف من یک جامعه است که تنها مردم بر آن حکومت کنند نه قشری خاص

        حکومت مردم بر مردم (این گذاره با دموکراسی غربی تفاوت دارد
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ۰۱:۲۸
        درود مجدد و سپاس از حضور در صفحه حقیر نیازی به پاسخ سوال آخر نیست

        موفق و شادکام باشید خندانک خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        1