سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 28 خرداد 1403
    11 ذو الحجة 1445
      Monday 17 Jun 2024
      • روز جهاني بيابان زدايي
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      دوشنبه ۲۸ خرداد

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      ⚠️ کابالا و صهیونیسم ⚠️
      ارسال شده توسط

      سید هادی محمدی

      در تاریخ : جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۱۱
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۶۵۳ | نظرات : ۶۳

       
      بسم الله الرحمن الرحیم 
       
      نماد بالا با عنوان یادگاران مرگ است
       
       
      یادگاران مرگ ۳ شیء جادویی هستند که اعضای آنها چوب مرگ یا همان چوبدستی مرگ که‌ به‌وسیله آن تمام چوبدستی ها شکست می‌خورند.
      سنگ مرگ که با آن می‌توان با افراد غیر زنده ارتباط برقرار کرد.
      و شنل نامرئی مرگ است که با تمام شنل های نامرئی متفاوت است، شنل های نامرئی دیگر در گذشت زمان بدون اثر هستند و یا پاره می‌شوند اما این شنل هرگز اتفاقی برایش نمی افتد. این شنل از خاندان برادر سوم از قصه ۳ برادر است که به هری پاتر به ارث رسیده است.
      هری پاتر به تمام این یادگار ها دست یافت اما غیر از آن شنل چوبدستی و سنگ را نابود کرد.
       
      هری پاتر و ترویج کابالای صهیونیستی 
       
       
      کابالا چیست؟ 
      كابالا يا قبالا يا همان تصوف يهودی آئينی است كه به نوع خاصی از رياضت های شيطانی يهوديت دلالت دارد امروزه به صورت يک فرقه وگروه ظاهر شده است
      برابر نظريات كارشناسان ملل و نحل اين فرقه تحت تاثير عرفان و تصوف اسلامی در اثر هم‌نشينی مسلمانان آندلس با برخی از يهوديان تشكيل شده است .
      كابالا بخش رمز‌آلود و بسيار سری دين يهودی طی 500 سال اخير محسوب شده و عمده تحولات جهان توسط كاباليست‌ها دنبال ميشود . البته برخی باور دارند که اين فرقه سابقه طولانی تر از اين دارد.
      كابالا عميقا بر برخی باورهای خرافی همچون جادوگری استوار است و رسماً برای آن تقدس قائل است و اين عمده‌ترين نقطه ی اشتراک شيطان‌پرستی در گذشته و حال با شيطان‌پرستی است .
      هم‌اكنون اصطلاح كابالا وصف‌كننده تمرين آئين و دانش محرمانه يهود است . مهم‌ترين منابع و كتب كاباليستی كه به عنوان ستون فقرات و پايه ی اصلی آئين كابالا درآمدند ، شامل مجموعه كتب عبری " بهير " (به معنای كتاب روشنايی) و " هيچالوت " (به معنای كاخ‌ها) ميشوند كه به قرن اول ميلادی بازميگردند . نهايتاً در قرن سيزدهم ميلادی كتاب " زوهار " نوشت شد كه تفكر و شكل كنونی " آئين كابالا " را تشكيل داد
       
       
      هری پاتر و ترویج کابالای جادوگری
       
      «هری پاتر»، مجموعه ی رمان جادویی نوشته‌ی «جی. کی. رولینگ» (J. K. Rowling) است. تا ژوئن ۲۰۱۱، این کتاب در حدود ۴۵۰میلیون نسخه فروش داشته و به ۸۳ زبان دنیا ترجمه شده‌است. با اقتباس از این رمان، فیلم‌های هشتگانه‌ی هری پاتر ساخته شد. این سری فیلم با بودجه‌ی ۸۸۰ میلیون دلاری، توانست سود تجاری بیش از ۹ میلیارد دلار به‌دست آورد. مجموع سود تجاری فیلم و کتاب‌ها، بالغ بر ۱۵میلیارد دلار است  قسمت‌های مختلف هری پاتر، از پُرفروش‌ترین و پُربیننده‌ترین‌فیلم‌های تاریخ است. تا جایی‌که در ۷۵ کشور جهان، پُربیننده‌ترین چندگانه‌ی سینمایی به‌حساب می‌آید. 
      البته شاید گمان کنید که هری پاتر صرفاً یک رمان یا فیلم علمی-تخیلی است، اما هم کتاب و هم سری فیلم‌های هری پاتر حاصل یک تحقیق گسترده در زمینه‌ی «جادوگری» و «فِرَق مخفی» می‌باشد. جالب این‌که بازیگر نقش هری پاتر، «دنیل جیکوب ردکلیف» (Daniel Jacob Radcliffe)، یهودی است و قوانین جادوگری کاملاً در این سری رعایت شده است. از «قانون شباهت»  گرفته تا «پرواز با جارو» و «سنگ فلاسفه». حتی اسامی شخصیت‌های فیلم با فکر انتخاب شده است. 
      نمادهای مختلف ماسونی-جادویی-کابالیستی در این فیلم موج می‌زند. تا جایی که بسیاری از دین‌داران جهان در مقابل این فیلم‌ها جبهه گرفته و حتی کتاب‌های هری پاتر را آتش زدند 
      چرا که در تمام ادیان ابراهیمی «جادوگری» عملی شنیع و «جادوگر» فردی از دین خارج شده است که مستحق شدیدترین عقوبت‌ها می‌باشد.
       
      مؤلفه‌های جادوی یهودی و ماسونی هری پاتر 
       
      ⚠️ دعوت به مجامع مخفی
      در این فیلم مکرّر به سِرّی بودن جامعه جادوگری پرداخته می‌شود. مثلاً در جایی که «هری» با «ران» سوار بر خودرو، پرواز می‌کنند، «اسنیپ» به آن‌ها نهیب می‌زند که شما سرّی بودن جهان ما را به خطر انداخته‌اید.
       
      این حالتِ کتمان و رازورزی در تمام فیلم جاری و ساری است. این مسأله کاملاً بیان‌گر سرّی بودن سازمان‌هایی همچون «فراماسونری» است. چرا که جادوگران در طول تاریخ به این وسعت با یکدیگر همکاری نداشته‌اند که در کنار وزارتخانه‌های انگلستان، «وزارتخانه جادو» هم تشکیل شود. این مسأله که هری عضو یک جامعه مخفی بوده و اتفاقاً آن را از «خانواده» خود بیشتر دوست دارد، کاملاً ترسیم‌گر فضای فراماسونری و انجمن‌های این چنینی است؛ تا جایی که بعضی از خانواده‌ها از تبلیغ «فِرَق نهان‌روش» در این فیلم ابراز نگرانی کرده‌اند. چرا که قدرت و ایستادگی جادویی هری در پرتو عضویت در چنین سازمانی، به‌وجود می‌آید.
       
      ⚠️  نژاد برتر یهود
      همان‌طور که می‌دانیم، یهودیان قوم خود را «نژاد برتر» و منتخب الهی می‌دانند. در سری فیلم‌های هری پاتر مکرّر بر روی موضوع برگزیدگی تأکید می‌شود و این‌که افراد غیرجادوگر، ماگل (مشنگ) هستند و اصلاً اسم خاصِ مردم غیرجادوگر، ماگل است. این مسأله تصویری گویا از نژادپرستی یهودیان، که غیریهودیان را «گوییم» می‌نامند، به نمایش می‌گذارد.
      هم‌چنین در فیلم، افرادی را می‌بینیم که نژادپرست افراطی بوده و اصلاً حق حیات هم برای ماگل‌ها قائل نیستند و معتقدند غیرجادوگران، باید در خدمت جادوگران باشند؛ تا جایی که جادوگرانی که از غیرجادوگر زاده شده‌اند (مثل هرماینی) را، تحقیر می‌کنند و «لجن خون» می‌نامند. هم‌چون بعضی یهودیان که معتقدند غیریهودیان خلق شده‌اند تا به آنان خدمت کنند. البته هری و دوستانش ضد این مسأله بوده و با کرامت با این «نژاد پست» برخورد می‌کنند! یعنی فیلم هم کاملاً برتری نژادی را اثبات می‌کند، اما افراطی‌گری را نمی‌پسندد.
       
      ⚠️  هری پاتر، خدای شاخدار
       
      در یکی از جادوهایی که جادوگران فیلم برای دور کردن «دیمنتورها» انجام می‌دهند، حیوانی شبیه روح شخص در آن جادو تجلی پیدا می‌کند. جالب است که حیوانی که نماد هری پاتر است، گوزن شاخدار (Stag) است که در قسمتی از فیلم هم بر آن تأکید می‌شود. گفتیم که «فرقه‌ی ویکا» به تبع بافومت‌پرستانی همچون کراولی، «خدای شاخدار» را می‌پرستند و ما در این فیلم اشاره‌ی صریح سازندگان به این‌که هری، «بافومت» (یا خدای شاخدار) است یا روح بافومت حامی او است را می‌بینیم.
       
      ⚠️ حجر الفلاسفه و نیکلاس فلامل
       
      سنگ جادو یا همان سنگ فلاسفه ، نام قسمت اول فیلم‌های هری پاتر است. «نیکلاس فلامل» با کمک «دامبلدور» توانسته است سنگ جادو را کشف کرده و با استفاده از خواص این سنگ در کیمیاگری، عمر فلامل بسیار طولانی شده است. دامبلدور به هری می‌گوید او الآن ۶۶۵ سال دارد و کمی فرصت دارد تا کارهایش را مرتب کند و بعد بمیرد که اشاره به عدد ۶۶۶ که در کتاب مقدس، عدد شیطان است، دارد.
       
      نام «نیکلاس فلامل» در کتاب «تاریخ جادوگری» هم آمده است و فیلم به نکته‌ای تاریخی اشاره دارد. نکته‌ی قابل توجه آن است که در تاریخ این‌طور آمده که فلامل با کمک یک پزشک یهودی توانست به خاصیت سنگ فلاسفه برسد، اما در فیلم به‌جای پزشک یهودی، دامبلدور جایگزین شده است
       
      ⚠️  حروف‌گرایی و خاصیت جادویی الفاظ
       
      در آموزش‌های «هاگوارتز» ما به‌صورت مکرّر تأکید اساتید را بر «تلفظ درست عبارات جادویی» برای تأثیرگذاری خارجی، می‌بینیم. این حروف‌گرایی ریشه در جادوی کابالیستی دارد. تا جایی که در کتاب «تاریخ جادوگری» گفته شده است: کابالای عملی چیزی جز جادو نیست، [کابالیست] می‌خواهد از طریق کلام گفتاری، نتایج معجزه‌آسا به بار بیاورد.
       
      ⚠️ گولم (Golem) و حاخام یهودی
       
      در قسمت آخر فیلم، پس از حمله‌ی «ولدمورت» به هاگوارتز، پروفسور مک‌گانگال با اوراد جادویی، شوالیه‌های گِلی را زنده کرده و به کمک جادوگران هاگوارتز، به صف می‌کند. این ماجرا اشاره به اسطوره‌ای یهودی دارد که در آن حاخام یهودی با نوشتن اسم خداوند بر پیشانی یک مجسّمه‌ی گِلی، او را زنده کرده و تحت سیطره‌ی خودش در‌می‌آورد تا اهداف حاخام را تامین کند.
       
      شباهت شخصیت های فیلم با حا خام یهودی
      شباهت شخصیت های فیلم با حا خام یهودی
       
      ⚠️  منجی‌ستیزی و اسلام‌هراسی
       
      ضدّیت با اسلام در این فیلم بسیار آشکار است. از همان قسمت اول، پروفسور کوییرل با عمامه‌ی روحانیت شیعه، شیطان را زیر پارچه‌ی عمامه‌اش مخفی کرده است. 
       
       
      ⚠️  هری پاتر، منجی قومی یا آنتی‌کرایست؟!
       
      در آخرالزمانی بودن این فیلم شکّی نیست. حمله‌ی شیطان به هاگوارتز، لزوم نظامی‌گری، درگیری نظامی در سطح گسترده، قربانی‌شدن افراد مظلوم و بی پناه و… کاملاً در فیلم مشهود است.
      اما آیا هری پاتر همان منجی راستین و مورد انتظار ادیان است؟ به‌نظر می‌رسد که این‌گونه نیست.
       
      اولاً اشاره شد که روح باطنی هری پاتر، همان خدای شاخدار یا مورد حمایت او است که کاملاً جنبه‌ی مشرکانه‌ی فیلم را نشان می‌دهد.
      ثانیاً ولدمورت به‌عنوان ضدقهرمان، کاملاً ویژگی‌های منجی حقیقی را دارا است.
      سوم آن‌که اصلاً هری دغدغه‌ی نجات همه‌ی مردم را ندارد. بلکه به‌عنوان یک منجی قومی، تنها به‌دنبال حفظ جادوگران است و ما مبارزه‌ی او را تنها در هاگوارتز (مدرسه‌ی جادوگری) می‌بینیم. وگرنه او در حال فرار برای حفظ جان خود است. در کنار این‌که اساساً هری یک جادوگر است و در آخر فیلم، با در دست داشتن چوب‌دستی، شنل نامرئی‌کننده و سنگ حیات، بر مرگ هم فائق می‌آید و تجلّی دهنده‌ی نماد «چشم دجال» می‌شود.
       
      ⚠️  چشم دجال، باطن ماسونی-شیطانی فیلم
       
      دو قسمت پایانی فیلم، «یادگاران مرگ» نام گرفته است. یادگاران مرگ سه شیء است که اگر کسی آن‌ها را داشته باشد، بر مرگ نیز فائق شده و استاد مرگ می‌شود. رولینگ، نویسنده‌ی اثر نیز پس از ده سال، در پرده‌برداری‌ای بی‌سابقه، گفته است نماد یادگاران مرگ را از «ماسون‌ها» گرفته است
       
       
      ⚠️  شوالیه‌های معبد و هاگوارتز
       
      در هری پاتر، مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز، مکانی همانند یک کلیسای قرون وسطایی است که مجسمه‌ها و ارواح جادوگران مختلف در کنار مجسمه‌ی شوالیه‌ها، دیده می‌شود. این مسأله نشان از میراث‌داری فِرَق نهان‌رَوِش ماسونی از «شوالیه‌های معبد» دارد. به‌طوری‌که عده‌ای مستقیم یا غیرمستقیم، فراماسون‌ها را امتداد جریان شوالیه‌های معبد و «ژاک دوموله» رهبر این جریان، می‌دانند.
       
       
      ⚠️  جادوگری به‌مثابه ی یک دین
       
      در سرتاسر این فیلم، ما شاهد برتری جادوگران و جذابیّت جادوگری هستیم. به‌طوری‌که این مجموعه با سوءاستفاده از معنویت‌خواهی کودکان و نوجوانان، در جهانی که افراد غیرجادوگر مشنگ هستند، جادو را بهترین مسیر برای رسیدن به آرامش معنوی و قدرت مادی، معرفی می‌کند.
      جالب توجه است که در این فیلم دقیقاً تعالیم «جرالد گاردنر»، بنیان‌گذار دین جدید جادوگری، رعایت شده است.
       
      یا حسین بن علی 
      سید هادی محمدی 
       
       
       
      منابع اسنادی 
       
       📚  بررسی انتقادی کابالیسم در سینمای هالیوود
      نویسنده گان : حفیظه مهدیان و محمد حسین فرج نژاد
       
      📚   تحلیل مبانی و کارکردهای مفهوم «رهایی» و «موعودگرایی» در الهیات عمل گرای یهود
      نویسنده گان :  زهرا خشک جان و امیر رضایی پناه
       
       
      ​​​​​📚  معرفی کابالا در عرفان یهود و نقد و بررسی آن
      نوشته ی مرتضی آقا طهرانی
       
       
      چندین روز وقت صرف شد برای تدوین این مقاله
      برای دوستی که نماد مثلث و دایره و خط را در عکس پروفایل خود قرار داده بود تا ان شاء الله موثر افتدو مورد 
      قبول حق تعالی قرار بگیرد
      از سید جلیل القدر استاد احمدی زاده هم بابت
      فراهم کردن زمینه ی مساعد برای آموزش دوستان تشکر میکنم.
       

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۱۳۷۱۰ در تاریخ جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۱۱ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0