سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 27 خرداد 1403
  • روزجهاد كشاورزي (تشكيل جهادسازندگي به فرمان حضرت امام خميني -ره-)، 1358 هـ ش
10 ذو الحجة 1445
  • عيد سعيد قربان
Sunday 16 Jun 2024
    مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

    يکشنبه ۲۷ خرداد

    پست های وبلاگ

    شعرناب
    شما هم وارد این مبحث شوید
    ارسال شده توسط

    عباس یزدی (طوفان)

    در تاریخ : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ۱۲:۰۰
    موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۹۶۴ | نظرات : ۹

      انسان موجودی است جسمانی - روحانی که هریک از این ابعاد دارای دو نوع نیاز عمده هستند با این حساب نیازها و تمایلات انسانی چهار وجه عمده دارد... بعد جسمانی دو نیاز عمده دارد - نیاز سوختی ( که او را برای تلاشهای روزانه و انرژی حیاتی حفظ کند - نیاز ساختی که  تکامل و رشد انسان را تامین می کند و شامل ویتامینها و پروتینها و... هستند (علمای طب  قدیم قائل  هستند که صبحانه کامل برای سوخت و شام اول وقت برای ساخت بدن الزامی است)    و اما بعد معنوی انسان نیز به دو نوع نیاز عمده محتاج است - نیازهای شهوانی شامل  حب مقام - ثروت - تمایلات جنسی  و... این نیازها برای پیشرفت های فردی و اجتماعی و بقای انسان نیاز است و بدون این تمایلات بقای نسل امری زجرآور میشود -  عشقهای متعالی روح انسان نیز به رشد و تکامل نیاز دارد که انسان را به تعالی و کمال معنوی میرساند (رسد آدمی به جایی ... که بجز خدا نبیند لازم به ذکر است مکتبهای کهن چه در شرق و چه در غرب غرائز بشری را کاملا محکوم و امر به کنترل کامل آن می نمودند و در مقابل مکاتب جدید  خصوصا در غرب بعد از رنسانس معتقد به آزادی کامل غرائز هستند و دین مبین انسان اعتقاد به استفاده مشروط و  منطقی این غرائز است لازم به ذکر است این دو نوع نیاز روحانی بشر در تقابل هم دیگر هستند یعنی اگر یکی را محدود کنی دیگری رشد می کند  و مکرتاضان از راه کنترل غرائز ابعاد معنوی خود را رشد می دهند که البته اسلام با آن مخالف است   این بحث دامنه وسیعی دارد و بنده با ایراد این نظریه بابی جدید بر مبحث علوم انسانی گشودم امید که با نظریات و تحقیقات دوستان به کمال برسد

    ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
    این پست با شماره ۱۲۸۶ در تاریخ پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ۱۲:۰۰ در سایت شعر ناب ثبت گردید

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    1