جمعه ۲ آذر
عاشق چشمت شدم شعری از غلامرضا شیبانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۴۹ شماره ثبت ۹۸۳۱۵
بازدید : ۲۷۴ | نظرات : ۱۳
|
آخرین اشعار ناب غلامرضا شیبانی
|
عاشق چشمت شدم ، ای چشم خوبت بی نظیر
ای رخ ِ زیبای ِ تو ، زیبا تر از ماه ِ مُنیر
خسته از جور ِ زمانم ، در دل ِ دلشوره ها
یک زمان دلشوره را از این دل ِ خسته بگیر
من سرا پا گوشم و پیشت به زانوی ادب
منت است بر من بگویی " پیش چشمانم بمیر"
واله و دلداده است هر آنکه دیده روی تو
همچو من که دیدمت دیوانه گشتم ناگزیر
ریزه خوار ِ سفره ی ِ لطف توام من تا ابد
ریزه خوار لطف ِ تو در عالمست شاه و امیر
زهره ی ِ آن را ندارم بنگرم در چشم تو
می خورد قلبم از آن چشم سیه هر لحظه تیر
از وجود ِ مهر ِ تو گرما گرفته زندگی
با تو حتی زمهریر است بی نهایت دلپذیر
غایت ِ بی مایگی را پیش ِ تو آورده ام
مطّلع هستم که بی مایه شود نانم فطیر!
ارادتمند همگان ،
دکتر شیبانی
|
نقدها و نظرات
|
جناب استاد معینی پیشکش محضر شریفتان سپاس و درود پاینده و تندرست باشید🌺🌱⚘ | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
غزلی ناب و زیباست