علی ای آنکه نورت بوده در عالم ز قبلِ خلقتِ آدم
تو مولودی به بیتُ الَه،علی ای برترین ابنِ عَمِ خاتم
علی ای شیرِ حق شاهِ نجف کرار و پی در پی زدی تیغت
تویی حیدر تویی صفدر،علی ای آنکه تو حاتم تر از حاتم
علی ای خانه زادِ منزلِ پیغمبر و زهرا شده یارت
تویی ساقی تویی باقی،علی ای آنکه هستی منجی و اعلم
علی ای آنکه بر دین رسولُ الَه شده اول نفر نامت
تو مولایی تو والایی،علی ای بهترین الگو تویی مُعجم
علی ای ساقیِ کوثر که جامِ سَلسَبیل اندر جنان دستت
تو معصومی تو مظلومی،علی ای آنکه هستی یاور و همدم
علی ای کاتبِ قران و پیغمبر بگفتا نازِ آن شستت
تو ایمانی تو قرانی،علی ای آنکه عهدت با خدا محکم
علی ای آنکه بر بیگانگان شد آشکار و باور آن رحمت
تو بابایِ یتیمانی،علی ای بهترین و برترین مرهم
علی ای آنکه در بستر به پیغمبر نمودی عرضه آن جانت
تو بابایِ حسینی و علی آنکه نخلستان ز تو خُرم
علی ای حیدرِ خیبر کن و آزادگی شرمنده از شرمت
تو بابایِ حسن،بخشنده در عالم،علی ای سروَر و اکرم
علی ای آنکه افکندی ز دونان سر همه افتاده بر خاکت
تویی بابای زینب،زینتِ نامت،علی ای برترین مَحرم
علی ای ذوالفقارت تیغ پاکان و وفا دلخسته از عهدت
تویی فتح و تویی فاتح،علی ای صاحبِ بهروزی و پرچم
علی ای آنکه نخلستان و چاه و چهره ی زهرا شده یادت
تویی طاهر تویی صابر،علی ای مرهم هر غُصه و ماتم
علی ای آنکه در محرابِ مسجد تیغ جهل آمد بر آن فَرقت
تویی رافِع تویی شافِع،علی ای رستگار و یاورِ میثم
علی ای آنکه قلبم زخم و اندوهم به رخسار از غمِ هجرت
تویی دنیا تویی عقبا،علی ای آنکه هستی برتر و افخم
...
مهدی بدری(دلسوز)
بسیار زیبا و دلنشین بود
در وصف مولای متقیان حضرت علی علیه السلام
موفق باشید