سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
ساختارِ قلمِ زیبانگارتان این بار به سبک (( نثرفنی مصنوع )) و
آراسته به صنایع ادبیِ سجع و واج آرایی و جناس ؛ نیز
مزیّن به انواع استعارات و تشبیهات بویژه استعاره ی مکنیه
(صنعت جاندارنمایی و تشخص ادبی ) بی وقفه یادآورِ
خطوطِ قرن ششم و اوایل قرن هفتم و هنرنماییِ اندیشمندانی
فرهیخته چون حکیم زیدری نسوی در نفثه المصدور و
همچنین راوندی در کتاب زیبای راحه الصدور و جوینی در
تاریخ جهانگشا مصادف با دورانِ تلخِ حملاتِ فجیعِ مغولان به
ایران است . توفیق داشتم که این سه کتاب ارزشمند و بویژه
کتاب بیکران زیبانوشتِ زیدری دانشمند را که دکتر یزدگردی
تصحیح و منتشرنمودند؛بخوانم.کتابی که جذابیت فوق العاده
اش باتمام تکلفِ کلکِ دل آگاهِ سطورش ، خواب و خوراک را از
انسان می رباید و نور یاد خالق سبحان را در دیده ها و اذهان
و قلوبِ مشتاق ، به کرامت نهادی ، می تاباند.
درباره ی محتوای اثرِ ارزشمندتان هم با تبلور صحیح و
منسجمِ منویات و استفاده ی هوشمندانه از آرایه های ادبی
بخصوص تلمیحاتِ اسطوره ای و داستانهای قرآنیِ بکار رفته
در متن ، در بازتاب عنوان منحصربفردش ؛ کاملاً مبرهن و
واضح و ظریف اندیش به وقایعِ اَسَف بارِ پیرامونِ جامعه ی
کنونی که حاصل ِ تبعیدِ جوامع از تربیت و سپس تعلیمِ
درخورِ انسان ساز ، است ؛ اشاره نمودید .
امیدوارم که یگانه خدای متعال همراهِ هماره ی نیکفامی ها و سعادتمندی برای شما برادر بزرگوار و عزیزان تان باشد در سلامتی و عزّت برقرار