⚘تقدیم بااحترام به روحِ شریفِ شهیدسردارحاج قاسم سلیمانی⚘
او کار کرد و جان ببخشید در سکوتَش
ما شعرخواندیم و فقط ذکرِ قنوتش
او شب نخوابید تا که ما آرام بخوابیم
وقتی که ما در خواب ... او غرقِ سجودش
او از خدا بود و سلیمانی نَسَب بود
مَردِ خدا بود و شهادت در وجودش
ما بی خبر بودیم از رنج و مَلالَش
بی منّت او ... بی مرزِ عشق "حد و حدودَش"
او شعر نه ... شاعر نه ... معنای شعور او
استادِ عزّت ... مکتبِ عشق آزمودَش
صد قلّه ی قاف است سیمرغِ حضورَش
صد واژه ی ماندن بِراهِ این صعودَش
این داغ سوزانَد قلوبِ عرش و عالَم
بی اذنِ سردار اربعین دربسته بودَش
او یارِغارِ مُصطفی و حیدر و حب
ذکرِ شریفِ "یاحسین" اشک و سرودَش
رفت و رسید برحق به اُنسِ جاودانی
گر تکّه تکّه پیکر ... این شَهدِ شهودش
او بر یتیمانِ شهیدان چون پدر بود....
برکوه " آیینِ صلابت " داده بودَش
او " پرچمِ جمهوریِ انسانیت " بود
جان را عمودِ عاشقی ... نهاده بودّش
دشمن شکستی بُزدلانه برخود اندوخت
مُهرِ یتیمی بر جبینِ ما نمودَش ....
دشمن ز خواری قصدِ این مهمان کُشی کرد
ابلیس زهرِمارِکین زد ... ظلم سودَش
لب های سرخِ این فلق خواند از شهادت
دریاشد این بیداریِ جاری جنودَش .
دشمن اسیرِ یک نگاهِ تُردِ او بود...
سردارِ دلها هِیبتِ هَستی ست ... درودَش
پی نوشت :
- قنوت از مُستحبّات نماز است.مستحب دربرابر واجب
- واجگاه حروف (د / ط /ت ) یکی است.
⚘ ⚘ ⚘ ⚘ ⚘ ⚘ ⚘ ⚘ ⚘ ⚘ ⚘ ⚘ ⚘ ⚘
دهانِ حادثه پُر گَشته از حدیثِ فراق ...
حکایتِ شب وُ تنهایی وُ ... نَبودِ چراغ
شبیهِ ظُلمتِ یک کهکشانِ بی خورشید....
چنانکه گِردبادِ وَرطه در غنودِ باغ ...
مِثالِ چیدنِ پَرهای بالِ مرغابی .....
وَ عینِ تَنگِ نَفس های سَردِ رودِ عراق
تصورِ خَفقانی به حدّ ِ مرگِ نسیم
شَدیدِ واضحِ گریه ... "حزین سرودِ" داغ
شُده ست مَرثیه ، تصنیفِ این حماسه ی نَغز
"چکامه خانه ی " درد است کُنجِ دودِ اُتاق
هجومِ خَنجرِ از پُشت ِ نارفیقِ عدو
وَ انفجارِ تلخیِ تَب ِ کبودِ رواق ......
تمامِ ماهیت و هَستی و وجودِ عشق
وِداعِ تُردِ شقایق ... که پَرگشود آفاق
بسیار زیبا و شورانگیز بود
در وصف سردار دلها
حاج قاسم سلیمانی مدافع حریم حرم اهل بیت عصمت و طهارت
موفق باشید