جمعه ۲ آذر
یادخدا شعری از حسن نوروزنیا
از دفتر حرف دل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ ۰۸:۰۸ شماره ثبت ۹۴۰۳۶
بازدید : ۲۱۲ | نظرات : ۳
|
آخرین اشعار ناب حسن نوروزنیا
|
وقتی که درستیها پوشیده به صد رنگی
با یاد خدا بنشین هنگامه دلتنگی
راهی که بخواهی تو آرمش و اطمینان
او با تو وفادار و تو رفته به نیرنگی
در عشق خدا باشی با خنده و بشاشی
افسرده چه می سازد، جز مایه دل سنگی
چون شیشه کنارسنگ آرام بگیری تو
جامی که ترک خورده با ضربه و با دنگی
عالم همه پر راز و در پرده پنهانی
اسرار نهانی را نادان شده وخِنگی
از قافله می مانی،وامانده درخوابی
هر لحظه به پیغامی هشدارکند زنگی
از مرگ چه می دانی دنیازده و مستی
در لذت بی حاصل عادت شده در هنگی
آماده رفتن باش این خانه نمی ماند
ازفکر دیارمرگ در حیرت و هم گُنگی
آزادی چه می خواهی درچاه سیاهی تو
زندانی جسمی تو، در مستی وهم مّنگی
در حال خسارتها همواره فرو رفتی
هنگامه رفتن باز می مانی و می لّنگی
صبح جمعه
۱۲دی ماه ۱۳۹۹
ح. نوروزنیا
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و آموزنده بود
دستمریزاد