مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..
شنبه ۳ آذر
چراگاه بشر شعری از علی اسماعیلی
از دفتر دل عالم نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ۲۰:۴۸ شماره ثبت ۹۳۸۶۴
بازدید : ۵۵۸۱ | نظرات : ۸
آخرین اشعار ناب علی اسماعیلی
صدای ارسالی شاعر:
مرورگر شما از پخش صدا پشتیبانی نمی کند
جانوجسمی پرمرض، کی زندگانی میشود
آیههای اشک و غم ، کی آسمانی میشود
یارب این حجم بلا، بر من نمیباشد روا
جانم این فرسودهی تنها روانی میشود
سینهام چون سیبلی و نقطهی قرمز دلم
تیرها از هر طرف سمتش نشانی میشود
دل درون سینه میسوزد خداوندا چرا
مهربانی میکند ، نامهربانی میشود
سالها در جنگ و تحریمم نمیفهمم چطور
حاصل این پایداری ، قدردانی میشود
گله دارم این همه رنج و بلا اینجا چرا !؟
نقطهای کوچک، بلایش کهکشانی میشود
در زمین یا آسمان، فرقی ندارد ، میرسد
این که مهمان آمده، بدمیزبانی میشود
آسمان باشد کبوتر ، میرسد چنگال باز
در زمین باشد شکار روبهانی میشود
گله دارم در چراگاهی به ظاهر امنِ امن
میهراسم بدتر از گرگان، شبانی میشود
گر چه آماج بلا هستم خدایا راضیام
زندگی دارد به سرعت دار فانی میشود
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مناجاتی بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود