من عاشق شیدائی دلداده زیبائی
|
|
از من چه تمنائی بر هجر، شکیبائی
|
دل از غم او خون شد یکباره دگرگون شد
|
|
وای از سر سودائی فریاد ز رسوائی
|
چون نیک نظرکردم از خویش حذرکردم
|
|
از ما چه به جا مانَد جزخاطره فردائی
|
این خاک به کین من بنشست کمین من
|
|
باشد که اجل ما را با خود ببرد جائی
|
دیوانه تر از من کو ویرانه تر از تن کو
|
|
وقت است که بازآئی در منظر بینائی
|
از باده خرابم کن مست از می نابم کن
|
|
بگذار بیاسایم از فتنة دنیائی
|
خواب از سر من بیرون افتاده تر از مجنون
|
|
کِی در برِ خود بینم آن شاهد رؤیائی
|
بی ناله فغان کردم اسرار عیان کردم
|
|
از نای چه برخیزد جز مرثیه آوائی
|
مَه دارد از او حسرت دیوانه آن صورت
|
|
این را نه سزا باشد خورشید خودآرائی
|
صوت خوش داودش آوای غم آلودش
|
|
هشیار به خواب آرَد با نغمه لالائی
|
از خاک و گل و خشتم در سینه خود کشتم
|
|
امیدکه بازآئی ای مونس تنهائی
|
هنگام خزان آمد دل بی تو به جان آمد
|
|
در وادی ناکامی ازگریه چه پروائی
|
اشعار بیان کردم وام از دل و جان کردم
|
|
از حافظ خوش الحان این ساغر مینائی
|
بسیار زیبا و دلنشین بود
شهادت باب الحوایج حضرت امام هادی علیه السلام و پدر اربابمان حضرت امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت عرض مینمایم