جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
دف زنید ای مطربان و جمله رقاصی کنید
می زنید ای باده نوشان جمله عیاشی کنید
---
بزم شادی و عروسی خزان بر پا کنید
دست افشانید و رقصان جمله شاباشی کنید
---
امده برف زمستانی برو پر شاد باش
با قلم موی طبیعت دشت نقاشی کنید
---
کوه و دشت و بیشه ها پر برف از لطف خدا
نقد جان اورده در بازار و صرافی کنید
---
عمق جانها گشته پر شادی زاین بزم خدا
گر که مروارید را باشد طلب باید که غواصی کنید
---
گر کسی رهجوی ان میخانه نوش الست
سالها بر استان درگهش باید که فراشی کنید
---
بت پرستی وانهید و از خدا جویید یک راه نجات
نی چو ان قوم تبه با سامر گمراه بتسازی کنید
---
گر هنر اموختی در گردش ایام خود
نی چو ازر از خشب بتخانه نجاری کنید
---
بهر تکریم بزرگان یادمانها لازم است
سنگها را نی چو بت کنده و حجاری کنید
---
بیدلی ما کرده پیشه از همه ببریده ایم
باشد امیدم به یاران خامه نقادی کنید
-------------------------------------------------
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.