سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      سیلی به داغ صورت خورشید می شود

      شعری از

      محمد ساکی

      از دفتر دفتر چارم: عرفانی اعتقادی نوع شعر آزاد

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ۲۲:۴۸ شماره ثبت ۹۰۶۰۱
        بازدید : ۲۰۱   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

       
       
       
      بنام خدا
       
       
      دیم
      او
       
      سیلی به داغ صورت خورشید می شود
      شکی که زنده در دل تردید می شود
      تردید بین ما و شما و شما و ما
      بر مرگ ما نشانۀ تایید می شود
      ما و شما و ما و شما و شما و ما
      مرزی که روی فاصله تشدید می شود
      تشدید روی سرخی دیوار مرز هم
      مرگ سیاه ساحت اسپید می شود
      سرخ و سفید هر دو گل اما دو گونه است
      تعبیرشان و تا چه ببینید می شود
      ما آنچه دیده ایم اگر شد قضای خیر
      سیر شما و ما همه توحید می شود
      قابیل نابرادر هابیل شد چرا
      چون خیر از شر است که تهدید می شود
      خیر و شر است مایۀ خوف و رجای ما
      بنگر چه زود بیم تو امید می شود
      لابد تو هم تمام امیدت به نیکی است
      وقتی بدی مضاعف و تصعید می شود
      فال شما و طالع ما را که دیده است
      وقتی طلوع نوبت ناهید می شود
      اردیبهشت و مهر چه دارد تفاوتی
      وقتی زمین طواف به خورشید می شود
       
      کوچکتان محمد ساکی
       
       
       
      ۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۴۹
      درود بزرگوار
      شورانگیز و زیبا بود
      موثر و پر معنی
      دستمریزاد
      موفق باشید خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۵۲
      خندانک
      درودجناب ساکی خندانک
      زیبا قلم زدید خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0