يکشنبه ۴ آذر
زنجیره ی خدایی شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ۰۶:۳۴ شماره ثبت ۹۰۱۰۳
بازدید : ۲۶۱ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
زنجیره ی خدایی
یک فاخته ی کوکی
چند بارکوکو کرد
از دریچه ی دردارِ بالای ،
ساعت دیواریِ کوکی
کوکب ها ،
هنوز سوسو میزدند درآسمان
حول و حوشِ اذانِ صبح بود
ازسوی برکه می آمد
صدای کشدارِ غوکی
وضو گرفت و دو رکعت نمازخواند
رکعاتِ نماز، سرمایه ای بود برایش
قبل از آنکه برایش
برپا کنند سوگی
یادِ کودکش افتاد
که با چه دلخوشی و لذتی
سکه های دارایی اش را که ازاو میگرفت
هر روز می انداخت
داخل قلکِ طرحِ خوکی
اما چرا خوک ؟
لابد قیافه ی خوک به دنیا نزدیکتر بود
قلکِ اعمالِ مَرد ، طرح دیگری داشت
طرح هوکی
آری ، قلاب مانند بود
شاید تمثیلِ اتصالِ قلاب ،
با زنجیره ی خدایی بود
قلابی که ، قلابی نبود
درآن اصلاً دیده نمی شد ،
یادواره ای از اندیشه های پوکی
بهمن بیدقی 99/6/18
|
نقدها و نظرات
|
باسلام وعرض ادب استاد بزرگوار سپاسگزارم از نظر سراسر لطف و همراهی ارزشمندتان خداوندمهربان یاورتان | |
|
باسلام و عرض ادب بزرگوار سپاس از نظر لطفتان | |
|
باسلام و عرض ادب بزرگوار سپاس از نظر لطفتان | |
|
باسلام وعرض ارادت بزرگوار سپاسگزارم از نظر پر از لطفتان | |
|
باسلام وعرض ارادت بزرگوار سپاسگزارم از نظر پر از لطفتان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
چون همیشه زیبا بتصویر کشیده اید 🌷
دستمریزاد 🌷
در پناه حق 🌷